uD_oGQvuuFIHGuZIYcQOjRhf5n8

Mari kita berkongsi pengalaman,ilmu pengetahuan, gambar, video dan apa sahaja yang terfikir.....

Cara mudah, alaf kini...global

Selasa, 31 Disember 2013

Islam Agama Kasih, Sayang dan Perdamaian

- See more at: http://www.helperblogger.com/2012/05/add-facebook-like-button-to-blogger.html#sthash.zt4521Ye.dpuf
Assalammualaikum, salam sejahtera, salam 1(one)Malaysia serta salam seluruh dunia.......

Hilangnya kasih sayang, maka banyaklah terjadi pertentangan, pertengkaran, pergaduhan, pengabaian dan peperangan. Gejala ini boleh menimbulkan kehilangan nyawa. Sifat kasih sayang merupakan kurnia Allah dan  adalah tanda keimanan terhadap Allah Yang Maha Berkuasa. Rasa kasih sayang bukan sahaja ditujukan kepada umat Islam bahkan ditujukan juga kepada semua makhluk dan segala ciptaan Allah yang ada dalam alam semesta ini. Firman Allah Subhanawata'ala:

 وابتغ فيما آتاك الله الدار الآخرة ولا تنس نصيبك من الدنيا وأحسن كما أحسن الله إليك ولا تبغ الفساد في الأرض إن الله لا يحب المفسدين 
Al-Qasas:28:77: Dan carilah pada apa yang telah dianugerahkan Allah kepadamu (kebahagiaan) negeri akhirat, dan janganlah kamu melupakan bahagianmu dari (kenikmatan) duniawi dan berbuat baiklah (kepada orang lain) sebagaimana Allah telah berbuat baik, kepadamu, dan janganlah kamu berbuat kerosakkan di (muka) bumi. Sesungguhnya Allah tidak menyukai orang-orang yang berbuat kerosakkan.

Selasa, 17 Disember 2013

Pengertian Islam

- See more at: http://www.helperblogger.com/2012/05/add-facebook-like-button-to-blogger.html#sthash.zt4521Ye.dpuf
Assalammualaikum, salam sejahtera, salam 1(one)Malaysia serta salam seluruh dunia.......

Menurut Hadith Jibril  'alayhis-salam menerangkan: Dimana ketika Jibril datang bertemu Nabi berupa seorang A'rabi dan bertanya kepada baginda supaya dapat didengari oleh orang-orang yang hadir dan mereka dapat mempelajari urusan agama.

Dalam hadith ini disebutkan:
Maka beritahulah kepadaku tentang Islam? Jawab Rasulullah SAW: " Islam itu ialah engkau bersaksi bahawa tiada Ilah yang berhak disembah melainkan Allah dan Nabi Muhammad itu Rasul Allah, mendirikan salat, mengeluarkan zakat, berpuasa di bulan Ramadan dan mengerjakan haji ke baytulLah jika berupaya".

"Rukun Islam" yang pertama bahkan menjadi anak kunci bagi seseorang masuk Islam adalah  melafazkan "Kalimah Al-Taqwa":
 أَشْهَدُ أَنْ لا إِلَهَ إِلا الله وَأَشْهَدُ أَنَّ مُحَمَّدًا رَسُوْلُ الله
Ertinya: "Aku meyakini serta menerangkan kebenaran, bahawa sesungguhnya tiada tuhan yang berhak disembah melainkan Allah dan bahawa sesungguhnya Nabi Muhammad ialah pesuruh Allah"

Pendaftaran Pelajar IKMAS Sesi Januari - Jun 2014

- See more at: http://www.helperblogger.com/2012/05/add-facebook-like-button-to-blogger.html#sthash.zt4521Ye.dpuf
Assalammualaikum, salam sejahtera, salam 1(one)Malaysia serta salam seluruh dunia.......

 

Pelajar Baru: 23.12.2013 (Isnin)

Pelajar Lama: 29.12.2013 (Ahad)

Manakala pelajar-pelajar baru yang tidak terlibat di dalam bencana banjir hendaklah mendaftarkan diri pada tarikh yang ditetapkan di KKTM dan IKM iaitu pada 23.12.2013.


MARA (BKT) akan menangguhkan tarikh pendaftaran kemasukan pelajar-pelajar baru sesi Januari 2014 yang terlibat di dalam bencana banjir daripada 23.12.2013 kepada 30.12.2013.  


http://Petuapaje.blogspot.com

Ahad, 15 Disember 2013

Jom Melancong ke Kerabi Thailand

- See more at: http://www.helperblogger.com/2012/05/add-facebook-like-button-to-blogger.html#sthash.zt4521Ye.dpuf
Assalammualaikum, salam sejahtera, salam 1(one)Malaysia serta salam seluruh dunia.......

Bandar Kerabi
Bila melancong...jangan lupa melihat pemandang sekeliling...dan memuji-muji kebesaran Ilahi. Allah yang mencipta alam semesta dan segala makhluk di muka bumi dan di langit.

Betapa besar dan melimpah ruah nikmat yang diberi kepada hambaNya. Selayaknyalah kita sebagai hamba, bersyukur dan sujud kepadaNya. Allah yang Maha berkuasa dan Maha Pencipta.

Nak cari apa di Bandar Kerabi? Nak beli apa? Entah tak tau lagi.....Tunggu minggu depan..

Jumaat, 29 November 2013

Mencari Keredhaan Mu

- See more at: http://www.helperblogger.com/2012/05/add-facebook-like-button-to-blogger.html#sthash.zt4521Ye.dpuf
Assalammualaikum, salam sejahtera, salam 1(one)Malaysia serta salam seluruh dunia....... http://Petuapaje.blogspot.com


Mari kita perbaiki akidah dengan menggunakan dalil  Al Quran, hadith dan hujah akal supaya kia menjadi insan yang sempurna dan tidak berlaku kesesatan.

Ya Rahman, Ya Rahim, Ya Muhyii,  Ya Mumiitu.
Yang Maha Pengasih, Yang Maha Penyayang, Yang Maha Menghidupkan, Yang Maha Mematikan.

Berilah daku kasih sayangMu, berilah daku peluang untuk hidup untuk mencari keredaanMu, matikan lah aku setelah aku benar-benar Muslim yang sebenar.

Firman Allah Al-Baqarah ayat 208. "Hai orang-orang yang beriman, masuklah kamu ke dalam Islam keseluruhan, dan janganlah kamu turut langkah-langkah syaitan. Sesungguhnya syaitan itu musuh yang nyata bagimu."

Ayat di atas ditujukan kepada orang Islam dan lagi:

Al-Ahzab ayat 72 . "Sesungguhnya Kami telah mengemukakan amanat (rahsia dirinya) kepada langit, bumi dan gunung-gunung, maka semuanya enggan untuk memikul amanat itu dan mereka khawatir akan mengkhianatinya, dan dipikullah amanat itu oleh manusia. Sesungguhnya manusia itu amat zalim dan amat bodoh".

Kita manusia itu memang dijadikan Allah swt itu adalah zalim dan bodoh.Hanya dengan rahmat dan kasih sayang Allah swt itu kita menjadi baik dan cerdik dengan cara menuntut ilmu dan ikhtiar. Dengan cara menuntut ilmu lah baharu kita boleh mengenal diri sendiri dan mengenal Allah swt.

Sabda Rasulullah saw. "Bahawa awal-awal hidup (ugama) itu adalah mengenal Allah".

Firman Allah Dalam Hadis:"Barang siapa yang mengenal dirinya, maka kenal lah Tuhannya".

Sabtu, 23 November 2013

Pulau Langkawi..Aku Datang ....

- See more at: http://www.helperblogger.com/2012/05/add-facebook-like-button-to-blogger.html#sthash.zt4521Ye.dpuf
Assalammualaikum, salam sejahtera, salam 1(one)Malaysia serta salam seluruh dunia.......

Nak keliling Pulau, nak ke pulau-pulau...snorkeling....naik kereta kabel...makan-makan, shoping-shoping...best kan? Siapa nak ikut...Hari ini petang ni tau....

Apa juga cerita di sana...Adakan menghilangkan stress atau menambah stress...




http://Petuapaje.blogspot.com

Jumaat, 22 November 2013

Hari Keluarga IKMAS 2013 Dusun Minda Resort

- See more at: http://www.helperblogger.com/2012/05/add-facebook-like-button-to-blogger.html#sthash.zt4521Ye.dpuf
Assalammualaikum, salam sejahtera, salam 1(one)Malaysia serta salam seluruh dunia.......

Apa cerita esok? Tunggu........

23hb. November, 2013. Esok, warga IKMAS akan berkampung di Dusun Minda Resort untuk mengadakan hari keluarga.

 Malam ini pun sudah ramai yang berkampung di sana bersama keluarga untuk membawa anak-anak bercuti di musim persekolahan ini. 

Tentu anak-anak seronok terutamanya yang masih kecil berumur dibawah 12 tahun.

Ahad, 17 November 2013

Sajak Inovasi Tingkat Prestasi

- See more at: http://www.helperblogger.com/2012/05/add-facebook-like-button-to-blogger.html#sthash.zt4521Ye.dpuf
Assalammualaikum, salam sejahtera, salam 1(one)Malaysia serta salam seluruh dunia.......


INOVASI TINGKAT PRESTASI



Bunga-Bunga Melati Putih mewangi

Terus mekar  di pinggir kali tak bertepi

Berinovasi ubah pesepsi di zaman IT

Versi  organisasi Barakah Ilahi

Amanah unggul angkat mertabat pertiwi


Sabtu, 5 Oktober 2013

Adab-Adab Dan Kepentingan Menuntut Ilmu

- See more at: http://www.helperblogger.com/2012/05/add-facebook-like-button-to-blogger.html#sthash.zt4521Ye.dpuf
Assalammualaikum, salam sejahtera, salam 1(one)Malaysia serta salam seluruh dunia.......

 Wajib bagi setiap orang Islam menuntut ilmu dan digalakkan berusaha mendapatkan ilmu.
 Adab Menuntut Ilmu:
1. Menumpukan perhatian bila guru mengajar
2. Bertanya bila tidak faham
3. Menolong guru
4. Tidak membantah arahan/nasihat guru
5. Membuat tugasan yang diberi
6. Bercakap sopan dengan guru
7. Berusaha dan berdoa memohon kejayaan
8. Mematuhi disiplin dan peraturan

Buah Letup-letup

- See more at: http://www.helperblogger.com/2012/05/add-facebook-like-button-to-blogger.html#sthash.zt4521Ye.dpuf
Assalammualaikum, salam sejahtera, salam 1(one)Malaysia serta salam seluruh dunia.......

Siapa pernah makan buah letup-letup ni...masa zaman kanak-kanak..berebut....



http://Petuapaje.blogspot.com

Jumaat, 4 Oktober 2013

Sengaja Nak POYO dengan CD Pembelajaran Architectural Practise

- See more at: http://www.helperblogger.com/2012/05/add-facebook-like-button-to-blogger.html#sthash.zt4521Ye.dpuf
Assalammualaikum, salam sejahtera, salam 1(one)Malaysia serta salam seluruh dunia.......

Hari ini sengaja terasa nak POYO...Masuk bakul angkat sendiri. Kursus ini, bila beri penerangan, Pelajar rasa macam senang tapi bila nak jawap mengucap panjang macam cerita sejarah.

CD ini diedar kepada setiap Pelajar. Terkandung di dalamnya nota-nota, module dan slide pembentangan semasa sesi pembelajaran:
*Tugas dan tanggungjawab profession dalam   industri pembinaan
*Undang-Undang Kecil Bangunan Seragam 1984


Isnin, 30 September 2013

Minggu Aktiviti IKMAS Sesi Julai-Disember 2013

- See more at: http://www.helperblogger.com/2012/05/add-facebook-like-button-to-blogger.html#sthash.zt4521Ye.dpuf
Assalammualaikum, salam sejahtera, salam 1(one)Malaysia serta salam seluruh dunia.......
Menonton tayangan film

Jumaat, 27 September 2013

Keajaiban Air Anugerah Allah, Jangan Membazir dan Merosakkannya!

- See more at: http://www.helperblogger.com/2012/05/add-facebook-like-button-to-blogger.html#sthash.zt4521Ye.dpuf
Assalammualaikum, salam sejahtera, salam 1(one)Malaysia serta salam seluruh dunia.......

Molekul air Zamzam
Semasa zaman kanak-kanak, bila demam, kita akan ke rumah orang alim-alim minta air penawar untuk dibacakan doa-doa dan sudah tentunya ayat-ayat Al-Quran. Kita juga selalu membacakan ayat Al-Quran, Yaseen kepada air untuk diminum. Semalam saya berada di MRSM Merbuk, Program Mohon Restu kepada pelajar-pelajar yang akan menduduki peperiksaan PMR. Salah satu ajendanya ialah solat hajat, membacakan air dengan ayat Al-Quran dan doa-doa.

Sebelum ini saya ada mendengar ceramah "Program Ihya' Ramadhan" dari motivator berkaitan dengan keajaiban air. Maka dalam perjalanan pulang terfikir-fikir untuk mencari maklumat tersebut.

Al-Anbiyaa:30 "Dan dari air Kami jadikan segala sesuatu yang hidup"

Rabu, 18 September 2013

Buah Letup-Letup Menjadi Buruan Anak-Anak Kampung Dahulu

- See more at: http://www.helperblogger.com/2012/05/add-facebook-like-button-to-blogger.html#sthash.zt4521Ye.dpuf
Assalammualaikum, salam sejahtera, salam 1(one)Malaysia serta salam seluruh dunia.......

La la la....Buah letup-letup la...Zaman kanak-kanak dahulu, kami 5 6 orang akan berkejaran dalam kebun berebut untuk mengutip buah letup-letup. Buah letup-letup ini makanan burung, tapi kami pun makan juga. Isinya macam buah makisar, masam-masam manis...

Khamis, 12 September 2013

Dragon King Smoothies/Smoothies Raja Naga

- See more at: http://www.helperblogger.com/2012/05/add-facebook-like-button-to-blogger.html#sthash.zt4521Ye.dpuf
Assalammualaikum, salam sejahtera, salam 1(one)Malaysia serta salam seluruh dunia.......

 Bahan-bahan untuk Dragon King Smoothies.
1. Buah naga merah kisar
2. Natural yoghurt
3. Sirap gula
4. Anggur merah
5. Strawberry
 Mula-mula kisar buah naga merah dengan sirap gula. Tuangkan dragon merah yang telah di kisar diikuti dengan meletakkan yoghurt di atasnya. Titik-titik naga merah kisar dan tuangkan sirap gula lagi di atasnya. Hias dengan buah strawbery.

Program Khidmat Masyarakat IKM Alor Setar Julai 2013

- See more at: http://www.helperblogger.com/2012/05/add-facebook-like-button-to-blogger.html#sthash.zt4521Ye.dpuf
Assalammualaikum, salam sejahtera, salam 1(one)Malaysia serta salam seluruh dunia....... 
Sesi taklimat sebelum bertolak menaiki 4 buah bas ke lokasi


Pertandingan Memasak Minggu Aktiviti IKMAS Julai 2013

- See more at: http://www.helperblogger.com/2012/05/add-facebook-like-button-to-blogger.html#sthash.zt4521Ye.dpuf
Assalammualaikum, salam sejahtera, salam 1(one)Malaysia serta salam seluruh dunia.......
Tuti, Fiza, Mas, Giha dan Ruzaini....kemana pula dia .....

Pelajar-pelajar hampir berputus asa untuk menghidupkan dapur kayu untuk memasak dalam keadaan hujan gerimis. Kayu dan arang dalam keadaan lembab.

Akhirnya berjaya juga memasak sehingga membuat gubahan hiasan.

Peserta ramai terdiri dari lelaki namun tidak kurang hebatnya membuat gubahan hiasan.



Isnin, 12 Ogos 2013

Selamat Hari Raya Idul Fitri 1434 Hijrah

- See more at: http://www.helperblogger.com/2012/05/add-facebook-like-button-to-blogger.html#sthash.zt4521Ye.dpuf
Assalammualaikum, salam sejahtera, salam 1(one)Malaysia serta salam seluruh dunia.......

Taqabalallahu minna wa minkum shiyamana wa siyamakum waja'alna minal aidin wal faizin...

Semuga Allah menerima (puasa) kita dan menjadikan kita kembali (dalam keadaan suci) dan termasuk orang-orang yang mendapat kemenangan. 

Selamat hari raya Idul Fitri 1434 Hijrah Maaf Zahir dan Batin kepada semua

 http://Petuapaje.blogspot.com

Jumaat, 26 Julai 2013

Ahlan Wa Sahlan Ya Ramadhan..Ihya Ramadhan

- See more at: http://www.helperblogger.com/2012/05/add-facebook-like-button-to-blogger.html#sthash.zt4521Ye.dpuf
Assalammualaikum, salam sejahtera, salam 1(one)Malaysia serta salam seluruh dunia.......

Kursus:               Ihya Ramadhan
Penceramah:       Ustaz Ahmad Fadzle bin Abd Aziz
Tarikh:                23-07-2013
Tempat:              ILKM

Sebahagian dari isikandungan ceramah....Adab-adab berdoa:
1.   Suara yang lembut
2.   Penuh yakin dan bersungguh-sungguh
3.   Pohon 3 kali
4.   Pohon dengan sabar dan solat
5.   Selawat ke atas Nabi pada mula dan akhir
6.   Puji pada Allah
7.   Mengadap Kiblat
8.   Angkat kedua belah tangan berdoa
9.   Beruduk sebelumnya
10. Sambil menangis
11. Merendahkan diri- puji Allah dan bersujud
12. Berdoa pada waktu-waktu mustajab

 http://Petuapaje.blogspot.com

Khamis, 25 Julai 2013

Hindarkan Ganguan Syaitan, Sihir, Jin Dan Lain-Lain Lagi Dengan BVSM

- See more at: http://www.helperblogger.com/2012/05/add-facebook-like-button-to-blogger.html#sthash.zt4521Ye.dpuf
Assalammualaikum, salam sejahtera, salam 1(one)Malaysia serta salam seluruh dunia.......

Simptom / Tanda Gangguan Jin..AWAS PERHATIKAN INI SEMUA PADA ANDA!!!!!

November 15th, 2011 by Ustaz LoveTweet. Salam…Ustaz Love menerima komen daripada kakjem yg menerangkan simptom2 atau tanda2 seseorang itu mengalami gangguan jin

.. Penerangan kakjem agak lengkap, jadi Ustaz Love memutuskan untuk berkongsi di entry ni.. Memang apa yg dituliskan oleh kakjem itu, disahkan sebagai antara tanda gangguan jin.
Jadi, bagi sesiapa yang mengalami tanda2 seperti ini, dinasihatkan agar cepat2 berhubung dengan mana2 pengamal perubatan Islam untuk mengesahkannya..

Testimoni Pengguna Bio-Velosity Sleep Mate

- See more at: http://www.helperblogger.com/2012/05/add-facebook-like-button-to-blogger.html#sthash.zt4521Ye.dpuf
Assalammualaikum, salam sejahtera, salam 1(one)Malaysia serta salam seluruh dunia.......

Puan Lina – kolej jururawat k.lumpur alhamdulillah....sejak guna BVSM ni,perubahan yg ketara sya nampak pd anak lelaki no3 byk sgt yg positif!!! dulu dia suka bersendirian,kurang aktif & kurang bercakap....la ni dia makin aktif yg positif,suka bergaul dgn kanak2 lain & suka bertanye mcm2 sampai dia puashati.....baby sya 8 bln awal2 lg dh pandai panjat katil..terkejut gak dibuatnye...kopi mineral keluarga sya amat suka skali terutama mak yg ada darah tinggi & diabetis yg ada perubahan positif dr sebelum ni....kakak sya yg bleh berdiet dgn selamat tanpa menahan lapar lg...amalkan minum kopi mineral setiap hari,bertenaga & kenyang perut sepanjang hari...tq2 ya Allah sbb ditemukan produk2 ni sbgai wadah utk selesaikan masah hambamu ini...Ya Allah,engkau murahkan lagi rezeki ku seluas2 dunia ini dlm menambah nilai kehidupan org lain...amin3...

Ahad, 21 Julai 2013

Apa Terjadi Dengan Diri Kita? Bio Velocity Sleep Mate Membantu.

- See more at: http://www.helperblogger.com/2012/05/add-facebook-like-button-to-blogger.html#sthash.zt4521Ye.dpuf
Assalammualaikum, salam sejahtera, salam 1(one)Malaysia serta salam seluruh dunia.......
Pelapik tilam/selimut BioVelocity SleepMate 
Apa terjadi dengan diri kita?

Kesihatan kita terancam oleh ejen pencemaran alam sekitar, penyakit, virus, tekanan, gaya hidup tidak baik seperti merokok, alkohol atau pun radiasi daripada televisyen, telefon bimbit dan komputer.

Bio Velocity Sleep Mate Membantu............Memulih keseimbangan dan kesihatan, membetulkan frequensi tidak harmoni, menguatkan gelombang +ve yang membentuk aura sihat, meningkatkan sistem imun tubuh dan lain-lain.

Sabtu, 13 Julai 2013

Arnab Kesayangan Di Terkam Anjing

- See more at: http://www.helperblogger.com/2012/05/add-facebook-like-button-to-blogger.html#sthash.zt4521Ye.dpuf
Assalammualaikum, salam sejahtera, salam 1(one)Malaysia serta salam seluruh dunia.......

Anak tanya, bukankah sebelum dia pergi ke luar negara, saya ada memelihara arnab. Saya katakan kepadanya bahawa saya sampai sekarang masih bagaikan tergamam sebab itulah saya tak pernah posting pasal arnab dalam blog.

Biasanya saya lepaskan arnab keluar dari rebannya sebelah petang tapi balik tengahari itu tiba-tiba saya lepaskan. Masuk sahaja ke dalam bilik tidur, saya menjengah keluar melalui tingkap dan alangkah terkejutnya, entah bagaimana 3 ekor anjing memboloskan diri ke dalam pagar kawasan rumah


Jumaat, 12 Julai 2013

Malam dan Siang....

- See more at: http://www.helperblogger.com/2012/05/add-facebook-like-button-to-blogger.html#sthash.zt4521Ye.dpuf
Assalammualaikum, salam sejahtera, salam 1(one)Malaysia serta salam seluruh dunia.......

2:164 Sesungguhnya dalam penciptaan langit dan bumi, silih bergantinya malam dan siang, bahtera yang berlayar di laut membawa apa yang berguna bagi manusia, dan apa yang Allah turunkan dari langit berupa air, lalu dengan air itu Dia hidupkan bumi sesudah mati (kering)-nya dan Dia sebarkan di bumi itu segala jenis hewan, dan pengisaran angin dan awan yang dikendalikan antara langit dan bumi; sungguh (terdapat) tanda-tanda (keesaan dan kebesaran Allah) bagi kaum yang memikirkan.

2:274 Orang-orang yang menafkahkan hartanya di malam dan di siang hari secara tersembunyi dan terang-terangan, maka mereka mendapat pahala di sisi Tuhannya. Tidak ada kekhawatiran terhadap mereka dan tidak (pula) mereka bersedih hati.

Rabu, 19 Jun 2013

Songkhla Thailand

- See more at: http://www.helperblogger.com/2012/05/add-facebook-like-button-to-blogger.html#sthash.zt4521Ye.dpuf
Assalammualaikum, salam sejahtera, salam 1(one)Malaysia serta salam seluruh dunia.......

Pulau Koh Yor
Best! Best! Dalam perjalanan menuju ke Songkhla singgah di pusat cenderahati dan pusat sehenti makanan ringan satu kampong satu produk. Perjalanan diteruskan ke Pulau Koh Yor, Pantai Samila, Pantai Chalatat, Pasar Terapung Klong Hae Hatyai dan Lee Garden Shopping Center. Sampai ke hotel tengah malam.

Hari ke dua ke Pasar Hatyai dan ke Robinson department store.



Sleeping Budha di Pulau Koh Yor

Pantai Samila Songkhla Thailand

- See more at: http://www.helperblogger.com/2012/05/add-facebook-like-button-to-blogger.html#sthash.zt4521Ye.dpuf
Assalammualaikum, salam sejahtera, salam 1(one)Malaysia serta salam seluruh dunia.......


Khamis, 13 Jun 2013

Jom Ke Hatnyai Thailand Di Hujung Minggu

- See more at: http://www.helperblogger.com/2012/05/add-facebook-like-button-to-blogger.html#sthash.zt4521Ye.dpuf
Assalammualaikum, salam sejahtera, salam 1(one)Malaysia serta salam seluruh dunia.......

Jom hujung minggu ni kita ke Hatnyai Thailang..Jalan-jalan ke Pantai, floating market, makan-makan dan shopping.

Bila kita sudah bersungguh-sungguh bekerja, hasilnya sudah kita ketahui, biarpun tidak mencapai ketahap yang kita impikan. Bila bekerja, banyak kekangan yang dihadapi terutamanya bekerja dalam sebuah kumpulan dalam organisasi.

Selasa, 4 Jun 2013

Bunga-bunga Putih Di Halaman Anugerah Alam

- See more at: http://www.helperblogger.com/2012/05/add-facebook-like-button-to-blogger.html#sthash.zt4521Ye.dpuf
Assalammualaikum, salam sejahtera, salam 1(one)Malaysia serta salam seluruh dunia.......
Bunga Santalia

Pokok bunga Santalia, pokok Jambu Air dan pokok bunga Kemuning memang aku tanam. Tapi pokok lain-lain tumbuh sendiri di halaman pinggir rumah.

Tumbuh sendiri...Bermaksud bagai mendapat anugerah alam pemberian Allah Subhanahuwataala...Gembira sangat dapat anugerah alam...Terasa gembiranya lebih dibandingkan mendapat anugerah perkhidmatan cemerlang....


Isnin, 3 Jun 2013

Anggerik Lembah Harau Sumatera Barat

- See more at: http://www.helperblogger.com/2012/05/add-facebook-like-button-to-blogger.html#sthash.zt4521Ye.dpuf
Assalammualaikum, salam sejahtera, salam 1(one)Malaysia serta salam seluruh dunia.......

Sabtu, 1 Jun 2013

Silvery Roses

- See more at: http://www.helperblogger.com/2012/05/add-facebook-like-button-to-blogger.html#sthash.zt4521Ye.dpuf
Assalammualaikum, salam sejahtera, salam 1(one)Malaysia serta salam seluruh dunia.......

http://Petuapaje.blogspot.com

Busana Pengantin Minang

- See more at: http://www.helperblogger.com/2012/05/add-facebook-like-button-to-blogger.html#sthash.zt4521Ye.dpuf
Assalammualaikum, salam sejahtera, salam 1(one)Malaysia serta salam seluruh dunia.......

Pelaminan Minang Buchyar berusaha untuk dapat mewakili setiap adat budaya dari seluruh nagari yang ada di Minangkabau. Karena nya mempunyai warna-warna baju pengantin Minang dengan sangat beragam seperti:
  • Baju pengantin Minang warna hitam
  • Baju pengantin Minang warna merah
  • Baju pengantin Minang warna merah marun
  • Baju pengantin Minang warna biru
  • Baju pengantin Minang warna Orange
  • Baju pengantin Minang warna kuning
  • dan warna-warna lainnya.

Lawatan Ke Istana Basa Pagaruyong Bukit Tinggi Sumatera Barat

- See more at: http://www.helperblogger.com/2012/05/add-facebook-like-button-to-blogger.html#sthash.zt4521Ye.dpuf
Assalammualaikum, salam sejahtera, salam 1(one)Malaysia serta salam seluruh dunia.......

Istano Basa yang lebih terkenal dengan nama Istana Pagaruyung, adalah sebuah istana yang terletak di kecamatan Tanjung Emas, kota Batusangkar, kabupaten Tanah Datar, Sumatera Barat. Istana ini merupakan obyek wisata budaya yang terkenal di Sumatera Barat.

Jumaat, 31 Mei 2013

Keranda Pasang Siap/Fast Barzakh

- See more at: http://www.helperblogger.com/2012/05/add-facebook-like-button-to-blogger.html#sthash.zt4521Ye.dpuf
Assalammualaikum, salam sejahtera, salam 1(one)Malaysia serta salam seluruh dunia.......

  Anda berminat? Sila hubungi aku....

• Sesuai di jual pasaraya/kedai
• Menjimat ruang.
• Menjimatkan masa.
• Menjimatkan Tenaga.
• Mudah untuk di alihkan
• Menjimatkan kos.
• Lengkap dengan aksesori set jenazah
• Boleh di bawa dengan kereta atau motosikal
• Merupakan sebagai fardu kifayah




Size S = 4' x 14"
Size M = 6' x 18"
Size L = 6' x 20"
Size XL 6' x 22"
Kepanjangan boleh ditambah dengan menambah compatment pasang siap.



http://Petuapaje.blogspot.com

Isnin, 27 Mei 2013

My Aquarium...

- See more at: http://www.helperblogger.com/2012/05/add-facebook-like-button-to-blogger.html#sthash.zt4521Ye.dpuf
Assalammualaikum, salam sejahtera, salam 1(one)Malaysia serta salam seluruh dunia.......


Teringin berhoby memelihara ikan...Bila sudah mencuba baru tahu senang atau susahnya...

Bila berada di sisi aquarium...Terasa seolah-olah berada di dalam aquarium....Indahnya....









Ahad, 26 Mei 2013

Nabi Muhamad S.A.W Motivator Agung Ikon Besar Dalam Dunia Motivasi

- See more at: http://www.helperblogger.com/2012/05/add-facebook-like-button-to-blogger.html#sthash.zt4521Ye.dpuf
Assalammualaikum, salam sejahtera, salam 1(one)Malaysia serta salam seluruh dunia.......

Nabi Muhammad adalah motivator agung dan sebagai ikon besar dalam dunia motivasi. Beliau adalah sumber motivasi terulung dan sumber inspirasi kepada semua motivator. Ajaran yang dibawa beliau penuh dengan motivasi untuk kebaikkan di dunia mahupun di akhirat.

Surah al-Anbiyak, ayat 107: "Dan tiada Kami mengutuskan engkau Wahai Muhamad melainkan menjadi rahmat bagi sekelian alam".

Jumaat, 24 Mei 2013

KEMPEN KEBERSIHAN, KESELAMATAN DAN KESIHATAN KEARAH PERSIJILAN AMALAN 5’S

- See more at: http://www.helperblogger.com/2012/05/add-facebook-like-button-to-blogger.html#sthash.zt4521Ye.dpuf
Assalammualaikum, salam sejahtera, salam 1(one)Malaysia serta salam seluruh dunia.......


 

Kriteria pemilihan bekas air:

            1. Mempunyai muncung – tidak perlu menggunakan penyedut air.
2. Penutup yang luas dan boleh dibuka – memudahkan pekerja cafeteria menuang air dan
                memasukkan ais.
            3. Bertangkai – memudahkan pelajar menjinjing.
4. Ukuran yang bersesuaian untuk memuatkan air yang dibeli di cafeteria.
5. Tidak mudah pecah atau bocor seperti penggunaan plastik.
6. Harga yang murah RM6.00
7. Menjana keuntungan kepada koperasi Bina Jaya Bhd.

Lihat Kegagalan Dan Kesilapan Dari Posisi Positif

- See more at: http://www.helperblogger.com/2012/05/add-facebook-like-button-to-blogger.html#sthash.zt4521Ye.dpuf
Assalammualaikum, salam sejahtera, salam 1(one)Malaysia serta salam seluruh dunia.......

Semua orang tidak terkecuali melakukan kesilapan dan gagal melaksanakan sesuatu perkara tampa sedikit pun cacat-celanya. Bak kata pepatah melayu ibarat "Rumah siap tapi pahat berbunyi". Jadi kesilapan dan kegagalan adalah merupakan lumrah dalam melayari kehidupan.

Sabtu, 11 Mei 2013

HiShop 32% Off

- See more at: http://www.helperblogger.com/2012/05/add-facebook-like-button-to-blogger.html#sthash.zt4521Ye.dpuf
Assalammualaikum, salam sejahtera, salam 1(one)Malaysia serta salam seluruh dunia.......

Jom shop kat blog aku....



 http://Petuapaje.blogspot.com

Nokia ASHA Smartphone 310

- See more at: http://www.helperblogger.com/2012/05/add-facebook-like-button-to-blogger.html#sthash.zt4521Ye.dpuf
Assalammualaikum, salam sejahtera, salam 1(one)Malaysia serta salam seluruh dunia.......

Also known as Nokia Asha 3010, Nokia Asha 310 RM-911.
GENERAL2G NetworkGSM 900 / 1800 - SIM 1 & SIM 2
SIMDual SIM (Mini-SIM)
Announced2013, February
StatusAvailable. Released 2013, March

Jangan Lepaskan Peluang.....Bertindak!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...