uD_oGQvuuFIHGuZIYcQOjRhf5n8

Mari kita berkongsi pengalaman,ilmu pengetahuan, gambar, video dan apa sahaja yang terfikir.....

Cara mudah, alaf kini...global

Monday 5 September 2011

Jom Mandi Air Terjun Titi Hayun

- See more at: http://www.helperblogger.com/2012/05/add-facebook-like-button-to-blogger.html#sthash.zt4521Ye.dpuf

Semasa keadaan cuaca panas tentu seronok dan menyegarkan bila dapat mandi-manda di air terjun terutamanya di hujung minggu. Melihat sahaja gambar ini sudah tentu dapat merasakan kesegarannya.

Namun, awas! jangan pula terlupa menjaga keselamatan diri supaya tidak berlaku kemalangan yang mengakibatkan kecederaan.




Orang tua-tua berpesan, jika mandi di punca air seperti air terjun, sungai dan sebagainya hendaklah kedudukan kita mengadap arah air datang. Ini adalah mengelakkan kemungkinan rempuhan air yang tiba-tiba datang disebabkan hujan di sebelah hulu.

Biarpun negeri Kedah terkenal dengan Negeri Jelapang Padi namun kawasan hutannya melebihi keluasan sawah bendangnya. Selain mandi-manda, aktiviti lain yang boleh dilakukan ialah seperti berkelah, berkemah, bersukan, menikmati keindahan alam dan lain-lain lagi.

Aktivi yang paling teruja untuk disertai adalah seperti meredah denai-denai hutan. Disepanjang perjalanan tersebut bolehlah kita melihat spesis hutan sama ada kecil atau besar yang mencuit hati kita.

Gambar ini adalah hanya sebahagian dari pemandang di Air Terjun Titi Hayun. Kalau datang sendiri ketempat ini pastinya pengunjung terasa aman, damai dan tenteram jauh dari kesibukan kota dan tertarik melihat suasana alam semulajadi anugerah Illahi.

No comments:

Jangan Lepaskan Peluang.....Bertindak!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...