uD_oGQvuuFIHGuZIYcQOjRhf5n8

Mari kita berkongsi pengalaman,ilmu pengetahuan, gambar, video dan apa sahaja yang terfikir.....

Cara mudah, alaf kini...global

Friday 27 September 2013

Keajaiban Air Anugerah Allah, Jangan Membazir dan Merosakkannya!

- See more at: http://www.helperblogger.com/2012/05/add-facebook-like-button-to-blogger.html#sthash.zt4521Ye.dpuf
Assalammualaikum, salam sejahtera, salam 1(one)Malaysia serta salam seluruh dunia.......

Molekul air Zamzam
Semasa zaman kanak-kanak, bila demam, kita akan ke rumah orang alim-alim minta air penawar untuk dibacakan doa-doa dan sudah tentunya ayat-ayat Al-Quran. Kita juga selalu membacakan ayat Al-Quran, Yaseen kepada air untuk diminum. Semalam saya berada di MRSM Merbuk, Program Mohon Restu kepada pelajar-pelajar yang akan menduduki peperiksaan PMR. Salah satu ajendanya ialah solat hajat, membacakan air dengan ayat Al-Quran dan doa-doa.

Sebelum ini saya ada mendengar ceramah "Program Ihya' Ramadhan" dari motivator berkaitan dengan keajaiban air. Maka dalam perjalanan pulang terfikir-fikir untuk mencari maklumat tersebut.

Al-Anbiyaa:30 "Dan dari air Kami jadikan segala sesuatu yang hidup"

Dr. Masaru Emoto
Tubuh manusia memang 75% terdiri dari air.  Di Otak 74.5% air. Darah 82% air. Tulang yang keras pun mengandung 22% air

Dr. Masaru Emoto dari Universitas Yokohama, Jepun menghuraikan bahwa air bersifat mempunyai perasaan. Ini juga membuktikan kita boleh ber-komunikasi dengan air. Jika komunikasi kita dengan air dengan perkataan indah-indah, air akan menampilkan wajah manis (molekul).
Molekul air arak
Molekul air puteh

Jika komunikasi kita dengan air dengan perkataan yang tidak baik, maka  air akan menampilkan wajah masam. Jelaslah  air bereaksi dengan alam dan perlakuan kita terhadapnya. Air juga bersifat boleh merakam pesan. Semakin kuat konsentrasi pemberi pesan, semakin dalam pesan tercetak di air. Air juga boleh memindahkan pesan tadi melalui molekul air yang lain. Ternyata air boleh “mendengar” kata-kata, boleh “membaca” tulisan, dan boleh “mengerti” pesan.

Molekul air yang dinyanyikan dengan lagu heavy metal


Penemuan ini menjelaskan, kenapa air putih yang didoakan, air itu menjadi mulia dan boleh menyembuhkan penyakit.

Mulai saat ini, marilah kita sama-sama  memberi pesan kepada air dengan membacakan ayat-ayat Al-Quran dan berdoa dengan khusuk setiap hari kepada Allah, agar kita semua menjadi orang sehat, cerdas, cerdik, pandai dan meningkat keimanan.

Air tadi akan berproses di tubuh meneruskan pesan kepada air di otak dan pembuluh darah. Dengan izin Allah, pesan tadi akan dilaksanakan tubuh tanpa kita sedari.

Dr. Masaru Emoto juga memaparkan hasil kajiannya mengenai beberapa molekul air.

Molekul air zamzam bentuk heksagonal, berstruktur sangat indah, teratur, cantik, cemerlang  berkilau bak berlian yang berkilauan, dan memancarkan lebih dari 12 warna

Ternyata "air Zamzam adalah air yang paling mulia di dunia ini, jadi wajar kalau ia memiliki molekul berupa berlian yang berpotongan indah.”

Oleh itu jika kita mahukan air puteh kosong untuk diminum menjadi air yang mulia, maka masukanlah ayat-ayat yang mulia kepadanya”.

Kandungan mineral yang terkandung dalam air Zamzam ialah di antaranya, sodium, kalsium, potassium, magnesium, sulfur, bicarbonate, nitrat, fosfat, dan ammonia. Kandungan zat fluoridanya pula berkhasiat memusnahkan kuman-kuman tubuh manusia.

Penelitian di atas sesuai dengan isi Al-Quran, Hadits maupun pengalaman:

“Sebaik-baik air di permukaan bumi adalah air zamzam. Padanya ada makanan yang menyegarkan dan penawar bagi segala penyakit”. (Hadits)

“Air Zamzam, tergantung niat orang yang meminumnya.” (Hadits Shahih kitab Irwa-ul Ghalil).

“Air Zamzam sesuai dengan niat ketika meminumnya. Bila engkau meminumnya untuk obat, semoga Allah menyembuhkanmu. Bila engkau meminumnya untuk menghilangkan dahaga, semoga Allah menghilangkannya…” (Hadits hasan li ghairihi. Kitab Shahih Targhib wa Tarhib)

“Selama 30 hari, aku (Abu Dzar Al-Ghifari) tidak mempunyai makanan kecuali air Zamzam. Aku menjadi gemuk dan lemak perutku menjadi sirna. Aku tidak mendapatkan dalam hatiku kelemahan lapar.” (HR Muslim)

“Sesungguhnya demam adalah dari panas Neraka Jahanam, maka dinginkanlah/kompres dengan air atau air Zamzam” (HR Bukhari)

 http://Petuapaje.blogspot.com

No comments:

Jangan Lepaskan Peluang.....Bertindak!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...