uD_oGQvuuFIHGuZIYcQOjRhf5n8

Mari kita berkongsi pengalaman,ilmu pengetahuan, gambar, video dan apa sahaja yang terfikir.....

Cara mudah, alaf kini...global

Khamis, 29 Mac 2012

Bakul Mengkuang

- See more at: http://www.helperblogger.com/2012/05/add-facebook-like-button-to-blogger.html#sthash.zt4521Ye.dpuf
Assalammualaikum, salam sejahtera, salam 1(one)Malaysia serta salam seluruh dunia.......
Bakul ini saya beli dengan harga
RM 1.00 di Institut Kraf Negara Hutan Kampong Kedah. Masa itu ada jualan ..Dulu...Dah lama.

Saya memang minat dengan barangan kraftangan. Sekarang ini ada kanibal jualan barang kraf di Kuala Lumpur..Mengeletik nak pergi..

Masa zaman kanak-kanak pernaklah juga siap menganyam sebidang tikar mengkuang. Adalah selebar 1.5m x 1m, itu pun lengoh menyiapkannya...Duduk menganyam dengan dua belah tangan dan menggunakan kaki untuk menahan anyaman...

Over 50 million people in Asia are getting the latest updates from #ChurpChurp! Don't miss out on the fun here!/just via facebook/twitter...get rewar

- See more at: http://www.helperblogger.com/2012/05/add-facebook-like-button-to-blogger.html#sthash.zt4521Ye.dpuf
Assalammualaikum, salam sejahtera, salam 1(one)Malaysia serta salam seluruh dunia.......

Over 50 million people in Asia are getting the latest updates from #ChurpChurp! Don't miss out on the fun here!/just via facebook/twitter...get rewar

http://Petuapaje.blogspot.com

Looking for an elegant, high-quality watch? #CarloCardini has it all, check out the 70% off sale at @HiShopMY!

- See more at: http://www.helperblogger.com/2012/05/add-facebook-like-button-to-blogger.html#sthash.zt4521Ye.dpuf
Assalammualaikum, salam sejahtera, salam 1(one)Malaysia serta salam seluruh dunia.......

Looking for an elegant, high-quality watch? #CarloCardini has it all, check out the 70% off sale at @HiShopMY!

http://Petuapaje.blogspot.com

Remove your road tax easily at the end of the year with #MapleCDResource's road tax sticker. No more annoying residue!

- See more at: http://www.helperblogger.com/2012/05/add-facebook-like-button-to-blogger.html#sthash.zt4521Ye.dpuf
Assalammualaikum, salam sejahtera, salam 1(one)Malaysia serta salam seluruh dunia.......


Remove your road tax easily at the end of the year with #MapleCDResource's road tax sticker. No more annoying residue!

http://Petuapaje.blogspot.com

#InnerSecrets lingerie is fashionable and comfortable, get yourself some for 20% off at @hishopmy!

- See more at: http://www.helperblogger.com/2012/05/add-facebook-like-button-to-blogger.html#sthash.zt4521Ye.dpuf
Assalammualaikum, salam sejahtera, salam 1(one)Malaysia serta salam seluruh dunia.......

#InnerSecrets lingerie is fashionable and comfortable, get yourself some for 20% off at @hishopmy!

http://Petuapaje.blogspot.com

Get #Dupe flipflops for 30% off at @hishopmy, your feet will thank you for it!

- See more at: http://www.helperblogger.com/2012/05/add-facebook-like-button-to-blogger.html#sthash.zt4521Ye.dpuf
Assalammualaikum, salam sejahtera, salam 1(one)Malaysia serta salam seluruh dunia.......

Get #Dupe flipflops for 30% off at @hishopmy, your feet will thank you for it!

http://Petuapaje.blogspot.com

Rabu, 28 Mac 2012

Mati Keracunan Siput Babi Semasa Perang Jepun di Tanah Melayu

- See more at: http://www.helperblogger.com/2012/05/add-facebook-like-button-to-blogger.html#sthash.zt4521Ye.dpuf
Assalammualaikum, salam sejahtera, salam 1(one)Malaysia serta salam seluruh dunia.......

Kulit siput babi cantek...Kalau banyak siput babi, orang kata tempat itu tanahnya subur...Betul juga...Banyak pokok sebagai makanan siput babi.

Tanah keliling rumah saya memang subur. Pokok yang saya tanam semua tumbuh. Tidak tanam pun tumbuh ha ha ha.

Balik dari rumah ibu mertua di Kelantan, dia beri saya anak pisang untuk ditanam. Sebenarnya sudah tidak ada ruang pun untuk menanam pokok. 


Selasa, 27 Mac 2012

Perlawanan Persahabatan Tinjau Keupayaan Lawan

- See more at: http://www.helperblogger.com/2012/05/add-facebook-like-button-to-blogger.html#sthash.zt4521Ye.dpuf
Assalammualaikum, salam sejahtera, salam 1(one)Malaysia serta salam seluruh dunia.......
Bola jaring...
Pagi buat pemeriksaan kesihatan organ, petang latihan permainan,  mengadakan perlawanan persahabatan dengan MRSM Kepala Batas Kedah. 

Institusi kamikan.... tidak ada padang dan dewan. Jadi dengan mengadakan perlawanan persahabatan...safe budjet untuk sewa padang dan dewan.

Ingatkan tahun ini saya tidak mahu melibatkan diri dalam sukan kerana hendak menumpukan perhatian kepada program lain.



Isnin, 26 Mac 2012

Kulit Siput Cantek .....

- See more at: http://www.helperblogger.com/2012/05/add-facebook-like-button-to-blogger.html#sthash.zt4521Ye.dpuf
Assalammualaikum, salam sejahtera, salam 1(one)Malaysia serta salam seluruh dunia.......

Kalau pergi ke pantai...jumpa kulit siput...memang saya kutip buat sample koleksi.....

Kulit-kulit siput ini saya kutip di Pantai Yan Negeri Kedah. 

Dahulu saya menetap di Negeri Pahang. Banyak juga kulit siput yang saya kutip. Tetapi entah hilang kemana kerana semasa memindahkan barang-barang rumah saya tidak ada kerana masa itu melanjutkan pelajaran.

Sebelum pindah ke Kedah, dari Pahang saya telah berpindah ke Kelantan dahulu. Menetap di sana selama 5 tahun....





Pemeriksaan Kesihatan Fungsi Organ Menggunakan Acu-Pro

- See more at: http://www.helperblogger.com/2012/05/add-facebook-like-button-to-blogger.html#sthash.zt4521Ye.dpuf
Assalammualaikum, salam sejahtera, salam 1(one)Malaysia serta salam seluruh dunia.......

urut belakang...
Pemeriksaan kesihatan organ secara percuma telah dilaksanakan oleh sebuah syarikat pada 10.00 pagi 25hb. Mac 2012 di IKMAS.

Organ yang diperiksa adalah paru-paru, (perikardium) saluran darah, jantung, usus kecil, (san jiao) anti-body, usus besar, limpa, hati, buah ginjal, pundi kencing, pundi hempedu, dan perut.

Pemeriksaan dilaksanakan menggunakan alat therapeutic body acu-pro secara paparan LCD melibatkan semua organ secara serentak.

Ahad, 25 Mac 2012

Sempat Intai Galeri Batik Institut Kraf Negara Rawang

- See more at: http://www.helperblogger.com/2012/05/add-facebook-like-button-to-blogger.html#sthash.zt4521Ye.dpuf
Assalammualaikum, salam sejahtera, salam 1(one)Malaysia serta salam seluruh dunia.......
Institut Kraf Negara Rawang

Waktu rehat semasa menertai pertandingan Myskill sempat juga meninjau galeri batik...

Canteknya rekaan ...pelajar dan Tenaga Pengajar tersebut.

Ini membuatkan saya lebih teruja untuk membuat rekaan batik...

Kepada tuan ampunya rekaan...mengaku...

Nanti saya tanyakan juga kepada pengajar ...siapakah ampunya rekaan tersebut....


Jumaat, 23 Mac 2012

Pertanding Myskill Bidang Batik Peringkat Pra-Kelayakaan 2012

- See more at: http://www.helperblogger.com/2012/05/add-facebook-like-button-to-blogger.html#sthash.zt4521Ye.dpuf
Assalammualaikum, salam sejahtera, salam 1(one)Malaysia serta salam seluruh dunia.......
Mohd Nazry IKM

Ahad, 18 Mac 2012

Rona, Ton Dan Keamatan Warna

- See more at: http://www.helperblogger.com/2012/05/add-facebook-like-button-to-blogger.html#sthash.zt4521Ye.dpuf
Assalammualaikum, salam sejahtera, salam 1(one)Malaysia serta salam seluruh dunia.......

Warna ialah nilai cahaya hasil pembalikan dari sesuatu objek atau permukaan. Warna dapat menunjukkan sesuatu bahan, bentuk, menjelaskan skala,  dapat mempengaruhi kadaran samada menegak atau melintang dan mengurangkan rasa bebanan.

Biru dan hijau menunjukkan perasaan lembut. Kuning menunjukkan kegirangan dan menarik perhatian oleh itu digunakan untuk memberi isyarat atau amaran.
Merah pula menunjukkan perasaan garang dan digunakan untuk tujuan memberi amaran.


Sabtu, 17 Mac 2012

Pengantin Fazleen Berkontek Lens Hijau Tidak Dapat Menyelami Hatinya

- See more at: http://www.helperblogger.com/2012/05/add-facebook-like-button-to-blogger.html#sthash.zt4521Ye.dpuf
Assalammualaikum, salam sejahtera, salam 1(one)Malaysia serta salam seluruh dunia.......

Beberapa minggu ini banyak betul jemputan kenduri perkahwinan kawan dan anak kawan. Kadang-kadang dalam satu hari sampai 3 buah rumah pergi kenduri. Melibatkan 2 buah negeri. Nasib baik Negeri Kedah dan Perlis tidak luas sangat. Jemputan yang jauh dari Negeri Perak, Pahang, Selangor, Kuala Lumpur, Johor, Negeri Sembilan dan Melaka tidak dapatlah hendak memenuhi undangan. Minta maaf ya....

Jumaat, 16 Mac 2012

Perhimpunan bulanan, Majlis Penutup Minggu Aktiviti Dan Majlis Perpisahan

- See more at: http://www.helperblogger.com/2012/05/add-facebook-like-button-to-blogger.html#sthash.zt4521Ye.dpuf
Assalammualaikum, salam sejahtera, salam 1(one)Malaysia serta salam seluruh dunia.......

Tarikh:   15hb. Mac 2012
Tempat: Anjung IKMAS (Institut Kemahiran MARA Alor Setar Kedah)
pengerusi minggu aktiviti memberi ucapan..

Minggu Aktiviti IKMAS Hilangkan Tekanan Pembelajaran Seketika

- See more at: http://www.helperblogger.com/2012/05/add-facebook-like-button-to-blogger.html#sthash.zt4521Ye.dpuf
Assalammualaikum, salam sejahtera, salam 1(one)Malaysia serta salam seluruh dunia.......
Carrom

Jalan-Jalan Ke Pulau Pinang Perlu Ambil Masa 2 Hari

- See more at: http://www.helperblogger.com/2012/05/add-facebook-like-button-to-blogger.html#sthash.zt4521Ye.dpuf
Assalammualaikum, salam sejahtera, salam 1(one)Malaysia serta salam seluruh dunia.......

Jambatan P.Pinang



Kalau hendak jalan-jalan di Pulau Pinang perlu ambil masa sekurang-kurangnya 2 hari. Kalau satu hari pun boleh tapi perlu dirancang dengan betul.

Lepas sessi lawatan ke Persatuan Pengguna Pulau Pinang, bas hantar kami ke Padang Kota..Dalam pukul 3 petang di sana. Terpaksalah menyusur jalan cari makan dan cari masjid untuk sembahyang.

Terpaksalah kami menyusur Jalan Lebuh Masjid Kapitan Keling. Singgah di Mahkamah Tinggi Jenayah untuk tumpang makan di cafe. Lauk pun dah nak habis. Hanya tinggal lauk kari ikan. Sedap juga kari mamak tu....Habis makan cepat-cepat hendak ke masjid Kapitan Keling. Nak short-cut punya pasal tersesat dalam pagar bangunan sahaja.




Khamis, 15 Mac 2012

Pertandingan Masak Nasi Goreng Minggu Aktiviti Meriah

- See more at: http://www.helperblogger.com/2012/05/add-facebook-like-button-to-blogger.html#sthash.zt4521Ye.dpuf
Assalammualaikum, salam sejahtera, salam 1(one)Malaysia serta salam seluruh dunia....... 
Terkejut pandai memasak dan menghias...

Tidak sangka juga..rupanya tukang perabot, tukang bangunan, pelukis pelan senibina dan pelukis pelan struktur pandai memasak....Di sediakan arang dan mancis sahaja....yang lain cari sendiri, pandai-pandai lah nak hidup....

Masjid Kapitan Keling Di Lebuh Pitt Bersih Dan Selesa

- See more at: http://www.helperblogger.com/2012/05/add-facebook-like-button-to-blogger.html#sthash.zt4521Ye.dpuf
Assalammualaikum, salam sejahtera, salam 1(one)Malaysia serta salam seluruh dunia.......
Terletak di Lebuh Pitt (Jalan Masjid Kapitan Keling). Merupakan masjid tertua yang dibina diakhir abad 18 dan diasaskan oleh Ketua India Muslim, Caudeer Mohudeen yang dikenali sebagai Kapitan Keling. Masjid yang ada sekarang telah dibina pada 1916 bagi menggantikan bangunan yang sebelumnya.

Rabu, 14 Mac 2012

Lawatan Ke Persatuan Pengguna Pulau Pinang

- See more at: http://www.helperblogger.com/2012/05/add-facebook-like-button-to-blogger.html#sthash.zt4521Ye.dpuf
Assalammualaikum, salam sejahtera, salam 1(one)Malaysia serta salam seluruh dunia.......

Kami Ahli Gerakan Pengguna Siswa (GPS) Institut Kemahira MARA Alor Setar telah mengadakan lawatan di bahagian pendidikan Persatuan Pengguna Pulau Pinang (CAP) Consumers' Association of Penang pada  12hb. Mac 2012.

Kami merakamkan ucapan terima kasih kepada pihak tuan kerana memberi kerjasama dan perhatian . Semuga penerangan yang diberikan dapat memberi faedah kepada semua ahli GPS.


Selasa, 13 Mac 2012

Mewarna Lakaran Awal Rekabentuk Tiga Dimensi

- See more at: http://www.helperblogger.com/2012/05/add-facebook-like-button-to-blogger.html#sthash.zt4521Ye.dpuf
Assalammualaikum, salam sejahtera, salam 1(one)Malaysia serta salam seluruh dunia.......

Ini lagi hasil kerja mewarna lakaran awal   rekabentuk tiga dimensi semasa pergi berkursus dahulu.

Bila kita hendak memberi kesan sesuatu warna tersebut nampak berkilat ialah dengan mewarnakan warna  putih. Ini dilakukan dengan menitik-nitikkan dan mengariskan "liquid paper" pada bahagian yang kita hendak nampak berkilat.




Melorek Lakaran Awal Rekaan

- See more at: http://www.helperblogger.com/2012/05/add-facebook-like-button-to-blogger.html#sthash.zt4521Ye.dpuf
Assalammualaikum, salam sejahtera, salam 1(one)Malaysia serta salam seluruh dunia.......


Melorek lakaran memerlukan ketekunan dan kesabaran. Penting sekali anda perlu membayangkan bahagian mana perlu digelapkan  atau kurang gelap dan dicerahkan. Mana lebih gelap perlu dilorek dua atau tiga lapis.


He...He....He....Kerja melorek ini saya laksanakan semasa berkursus dahulu. Bila mengemas...Sisih dan susun...terjumpalah lakaran lama ini...

Melorek secara manual....tetapi sekarang ini kerja-kerja merekabentuk peringkat awal semakin mudah dengan adanya bantuan program dan komputer

Kulit Ketam Cantek Berseni

- See more at: http://www.helperblogger.com/2012/05/add-facebook-like-button-to-blogger.html#sthash.zt4521Ye.dpuf
Assalamualaikun, salam sejahtera, salam1(one)Malaysia serta salam seluruh dunia......

Ketam masak lemak cili padi....sedap....Kulit ketam tidak boleh dimakan tapi sayang nak buang sebab cantek. Jadi saya buat koleksi....

Isnin, 12 Mac 2012

Minggu Aktiviti Sessi Jan-Jun 2012 Sudah Bermula

- See more at: http://www.helperblogger.com/2012/05/add-facebook-like-button-to-blogger.html#sthash.zt4521Ye.dpuf
Assalammualaikum, salam sejahtera, salam 1(one)Malaysia serta salam seluruh dunia.......
Bersedia....

Minggu Aktiviti Institut Kemahiran MARA Alor Setar sudah bermula dari 11hb. Mac, 2012 hingga 15hb. Mac, 2012.

Sertai aktiviti dan hilangkan tekanan pengajaran dan pembelajaran. Aktiviti hari pertama yang sudah berlangsung ialah:
Pertandingan dart
Bola tampar
Sepak raga
Menara paip
Senamrobik



Sabtu, 10 Mac 2012

Penambahan Sukukata Dalam Bahasa Banjar

- See more at: http://www.helperblogger.com/2012/05/add-facebook-like-button-to-blogger.html#sthash.zt4521Ye.dpuf
Assalammualaikum, salam sejahtera, salam 1(one)Malaysia serta salam seluruh dunia.......

Ber di gantikan dengan be
Belakang perkataan bahasa melayu  ditambah k pada sesetengah perkataan

Dihiranik – tak peduli
Habuk – debu
Adak – ada
Gerubuk/almarik – gerobok/almari

 http://Petuapaje.blogspot.com

Ungul/Bodoh

- See more at: http://www.helperblogger.com/2012/05/add-facebook-like-button-to-blogger.html#sthash.zt4521Ye.dpuf
Assalammualaikum, salam sejahtera, salam 1(one)Malaysia serta salam seluruh dunia.......

Malam tadi sedang menaip post baru, kadang-kadang tak yakin pasal ejaan. Jadi saya selalulah tanya anak-anak. Perkataan yang hendak dieja ialah unggul, tapi saya sudah taip ungul. Jadi saya tanya anak macam mana hendak eja perkataan unggul itu. Anak saya pun sebut UNGGUL.

Kulaan Banjar

- See more at: http://www.helperblogger.com/2012/05/add-facebook-like-button-to-blogger.html#sthash.zt4521Ye.dpuf
Assalammualaikum, salam sejahtera, salam 1(one)Malaysia serta salam seluruh dunia.......

Saya ni kira-kira, jenarasi ke-3. Jenerasi pertama adalah datuk saya Hj Dahlan dan Tukacil (gelaran nenek saya), jenerasi ke-2, mak saya Hjh Masrumi. Saya tahu jenerasi yang ke-4 memang ramai sudah tidak pandai berbahasa Banjar. Anak-anak saya adalah tergolong dalam golongan tersebut. Di luar sana sudah pasti begitulah sinarionya.

Rasa Tak Larat/Asak Kadak Hingkat

- See more at: http://www.helperblogger.com/2012/05/add-facebook-like-button-to-blogger.html#sthash.zt4521Ye.dpuf
Assalammualaikum, salam sejahtera, salam 1(one)Malaysia serta salam seluruh dunia.......  


Samalam kawanku yang sudah pencen datang ke tampat gawianku...Inyak gin bertakunan...apa habar...Jakuk..baik hajak...Inyak menyambat baik hajak jua tapi batis sakit. Aku pun jakuk asak kadak hingkat...asak uyuh...

Jumaat, 9 Mac 2012

Masker Putih Telor Lapis Kertas Tisue

- See more at: http://www.helperblogger.com/2012/05/add-facebook-like-button-to-blogger.html#sthash.zt4521Ye.dpuf
Assalammualaikum, salam sejahtera, salam 1(one)Malaysia serta salam seluruh dunia.......

Petang tadi saya cuba buat dan guna masker yang anak murid saya cerita dan syorkan.

Wani dan kawan-kawan dia kata mereka buat masker guna putih telor dan lapiskan dengan kertas tissue. Mula-mula mereka kata, "sapu muka dengan puteh telor kemudian letakkan kertas tisue  di atasnya. Lepas itu sapu lagi putih telor tersebut di atas lapisan kertas tisue. Bila sudah kering, tarik kertas tisue tersebut".

Makan-Makan Di Tanjung Dawai

- See more at: http://www.helperblogger.com/2012/05/add-facebook-like-button-to-blogger.html#sthash.zt4521Ye.dpuf
Assalammualaikum, salam sejahtera, salam 1(one)Malaysia serta salam seluruh dunia.......
Senja gerimis di Tanjung Dawai

Setelah menjemput anak di MRSM Merbok....singgah makan di Tanjung Dawai. Anak-anak kata nak makan...Ok lah....

Kebetulan pula hari sudah meremang senja dan hujan lebat pula....semasa perjalan pergi pun hujan sudah renyai-renyai dan disesetengah tempat hujan lebat dan ada juga tempat-tempat yag tidak hujan.






Khamis, 8 Mac 2012

Salam Hari Wanita Seluruh Dunia

- See more at: http://www.helperblogger.com/2012/05/add-facebook-like-button-to-blogger.html#sthash.zt4521Ye.dpuf
Assalammualaikum, salam sejahtera, salam 1(one)Malaysia serta salam seluruh dunia.......

Selamat Hari Wanita kepada semua golongan wanita! Aku adalah wanita, anda juga wanita-wanita. Fitrahnya seorang wanita.....tugas dan tanggungjawap seorang wanita yang harus dipikul....Berat mata memandang, berat lagi memikulnya...

Hilangkan Dahaga Di Jeti Pelancongan Sungai Merbok

- See more at: http://www.helperblogger.com/2012/05/add-facebook-like-button-to-blogger.html#sthash.zt4521Ye.dpuf
Assalammualaikum, salam sejahtera, salam 1(one)Malaysia serta salam seluruh dunia.......
Sungai Merbok


Hari ini menjemput anak di penginapan Maktab Rendah Sains MARA Merbok kerana esok adalah cuti peristiwa bagi Maktab mereka dan seterusnya cuti penggal sekolah selama satu minggu.

Kami sempat menghilangkan dahaga di Jeti Pelancongan Sungai Merbok Kedah Malaysia. 





Selasa, 6 Mac 2012

Kenangan di Serandu ......sabit, banting, tumbuk padi dan buat emping

- See more at: http://www.helperblogger.com/2012/05/add-facebook-like-button-to-blogger.html#sthash.zt4521Ye.dpuf
Assalammualaikum dan salam sejahtera.......
Anak paling bongsu bertengkolok di Muzium padi
Saya pernah menatap di Pekan Pahang selama 15 tahun. Seronok tinggal di sana kerana suasana kampungnya. Bila hujung minggu kami memancing di Sungai pahang, pergi ke jeti nelayan di kuala membeli ikan atau berkelah di tepi Pantai Air Leleh.....itu adalah kenangan setelah berkeluarga.

Semasa menjadi pelajar di sebuah Institusi di sana, hujung minggu kami ramai-ramai pergi ke Sungai Pahang mencari etok-etok sejenis siput di dalam sungai tersebut. Lepas itu kami bawa ke rumah kenalan dan masak etok-etok tersebut. Masak gulai lemak cili padi. Lepas itu pula kami bawa balek ke asrama dan makan ramai-ramai.

Sungai Pahang, ketika airnya surut, paras air hanyalah paras buku lali. Boleh menyeberangi sungai tersebut hanya berjalan kaki. 

Tapi awas! Dalam beberapa saat, bila air pasang, paras air tiba-tiba mendadak naik. Saya pernah hampir lemas.

Ahad, 4 Mac 2012

Pameran Kereta Audio Pinggir Sawah

- See more at: http://www.helperblogger.com/2012/05/add-facebook-like-button-to-blogger.html#sthash.zt4521Ye.dpuf
Assalammualaikum, salam sejahtera, salam 1(one) Malaysia serta salam seluruh dunia .......

Semasa bersiar-siar di Kuala Kedah, ramai orang berkerumun. Ingatkan ada acara berkaroke ke.. sebab kedengaran muzik lagu bergema begitu kuat mengalahkan muzik di bilik karoke...

Fikir-fikir takkan lah berkaroke di kawasan lapang pinggir sawah dan diwaktu siang pula. Rupanya ada pameran kereta audio.

Di ruang dalam kereta juga dipenuhi dengan kotak pembesar suara. Wah! hebat betul...Agaknya berapa puluh ribu hendak melengkapkan audio sistem 
tersebut?

Sabtu, 3 Mac 2012

Sudah Beli Burung Tekukur Yang Lebih Jinak Dan Manja

- See more at: http://www.helperblogger.com/2012/05/add-facebook-like-button-to-blogger.html#sthash.zt4521Ye.dpuf
Assalammualaikum, salam sejahtera, salam 1(one) Malaysia dan salam seluruh dunia.......

Tiga hari selepas kehilangan burung tekukur, saya sudah pun membeli saekor burung tekukur yang baru. Tiga hari saya bergenang air mata kesedihan sebelum itu, bimbang bukan apa, risaukan pemelihara burung itu memberikan makanan dan minuman yang kurang berkualiti.

Hari ini saya sudah tidak peduli lagi tentang burung yang hilang itu kerana saya sudah ada burung tekukur yang sangat jinak dan manja. Polis penyiasat pun sepatah tidak kata apa. Sekurang-kurangnya katakan lah sesuatu biarpun jawapannya mengecewakan.

Jumaat, 2 Mac 2012

Lawatan Ke Jabatan Akitek Majlis Bandaraya Alor Setar

- See more at: http://www.helperblogger.com/2012/05/add-facebook-like-button-to-blogger.html#sthash.zt4521Ye.dpuf
Assalammualaikum, salam sejahtera, salam 1(one)Malaysia serta salam seluruh dunia.......
Sessi lawatan


Objektif lawatan telah tercapai iaitu mengadakan perbincangan berkaitan:


1. Syarat-syarat mengemukakan pelan bangunan untuk kelulusan 

2. Piawai warna yang digunakan untuk mewarna pelan untuk kelulusan 

3. Kehendak rekabentuk bangunan dari segi ruang kawasan, cahaya dan pengudaraan merujuk kepada
Undang-Undang Kecil Bangunan Seragam 1984 – Undang-Undang Malaysia 

4. Meminta pelan lokasi dan pelan tapak untuk rekabentuk surau di kawasan tapak cadangan membina surau di Taman Cemara Jalan Kilang Tebu Alor Setar Kedah 

Jangan Lepaskan Peluang.....Bertindak!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...