uD_oGQvuuFIHGuZIYcQOjRhf5n8

Mari kita berkongsi pengalaman,ilmu pengetahuan, gambar, video dan apa sahaja yang terfikir.....

Cara mudah, alaf kini...global

Khamis, 31 Mei 2012

Belalang Jadi Teman Di Taman

- See more at: http://www.helperblogger.com/2012/05/add-facebook-like-button-to-blogger.html#sthash.zt4521Ye.dpuf
Assalammualaikum, salam sejahtera, salam 1(one)Malaysia serta salam seluruh dunia.......

Banyaknya belalang. Kali ini habislah daun-daun bunga saya disiat-siat dan dirobek-robek. Baharu berpucuk selepas di baja, dah ada yang berminat....

Dalam hati kesian juga belalang-belalang ini. Dia pun nak cari makan.....

Kalau zaman kanak-kanak dahulu seronok ni. Tangkap belalang untuk umpan memancing ikan.

Terendap-endap menangkap belalang................


Rabu, 30 Mei 2012

Taman Permainan Taman Cemara Terbiar. Pokok Tumbang

- See more at: http://www.helperblogger.com/2012/05/add-facebook-like-button-to-blogger.html#sthash.zt4521Ye.dpuf
Assalammualaikum, salam sejahtera, salam 1(one)Malaysia serta salam seluruh dunia.......

Taman Permainan ini kebiasaannya ramai kanak-kanak bermain di sebalah pagi dan petang terutamanya di hujung minggu. 

Waktu tengahari pula kebiasaannya orang dewasa berehat dan melelapkan mata seketika menghilangkan lelah bekerja.

Sudah empat minggu pokok tumbang tetapi masih tidak ada pihak berwajib yaitu Majlis Bandaraya Alor  setar untuk mengambil tindakan.



Isnin, 28 Mei 2012

Lagu/Main Ampar-Ampar Pisang

- See more at: http://www.helperblogger.com/2012/05/add-facebook-like-button-to-blogger.html#sthash.zt4521Ye.dpuf
Assalammualaikum, salam sejahtera, salam 1(one)Malaysia serta salam seluruh dunia.......

Sudah lama tidak bercerita mengenai Banjar. Dahulu lebih kurang 45 tahun lalu semasa saya zaman kanak-kanak. Bila ada kenduri di rumah "kulaan"(sedara) atau "dengsanak" (adik beradik) emak, ramai lah sepupu saya juga. Kami berkumpul ramai-ramai dalam bulatan dan semuanya menghulurkan sepuluh jari tangan.

Lepas itu kami akan main ampar-ampar pisang. Ini lirik lagunya:

Ampar-ampar pisang
Pisangku belum masak
Masak sabigi dihurung bari-bari
Masak sabigi dihurung bari-bari
Mangga lepak mangga lepok
Patah kayu bengkok

Bila sampai kejari sesaorang, jari akan dibengkokan kedalam

Ahad, 27 Mei 2012

Resipi Ladu Hindustan

- See more at: http://www.helperblogger.com/2012/05/add-facebook-like-button-to-blogger.html#sthash.zt4521Ye.dpuf
Assalammualaikum, salam sejahtera, salam 1(one)Malaysia serta salam seluruh dunia.......

Resipi ini kawan saya Hardip Singh beri. Terima kasih Deep beri resipi ini.

Semasa Perayaan Deepavali saya berkunjung ke rumahnya di Kulim Kedah dan rasa ladu ini. Sangat sedap. Dah makan satu nak dua...makan banyak juga...Resipi ini dah hampir 10 tahun tersimpan. Semalam saya cuba buat kali ke-2...dah tinggal sikit pun...Cuti sekolah...Restoran di dapur perlu stok makanan dalam kuantiti yang banyak.

Kalau tengok cerita Hindustan tertanya-tanya juga...apa itu ladu dan macam mana rasanya...Nak tahu cuba buat..

2.50 cawan tepong
2.00 sudu minyak sapi
1.00 sudu kecil baking powder
1.50 cawan susu tepong
3 cawan gula pasir untuk buat sirap pekat
Minyak masak untuk mengoreng
Air sedikit untuk mengadun

Orkid Di Rumah Kakak

- See more at: http://www.helperblogger.com/2012/05/add-facebook-like-button-to-blogger.html#sthash.zt4521Ye.dpuf
Assalammualaikum, salam sejahtera, salam 1(one)Malaysia serta salam seluruh dunia.......


Sabtu, 26 Mei 2012

Bunga-Bunga Di Taman Ku

- See more at: http://www.helperblogger.com/2012/05/add-facebook-like-button-to-blogger.html#sthash.zt4521Ye.dpuf
Assalammualaikum, salam sejahtera, salam 1(one)Malaysia serta salam seluruh dunia.......

Hujung minggu kerja sampingan saya ialah berkebun bunga di tepi rumah.

Syukur Alhamdulillah sejak kebelakangan ini hujan setiap hari. Tak payah lah saya susah-susah menyiram pokok bunga sebelah petang.

Hujan yang turun bagai rahamat kerana pokok-pokok kelihatan subur dan bunga-bunga berkembangan.

Rama-rama pun berterbangan kesana-sini menyeri bunga.


Jumaat, 25 Mei 2012

Menara Alor Setar

- See more at: http://www.helperblogger.com/2012/05/add-facebook-like-button-to-blogger.html#sthash.zt4521Ye.dpuf
Assalammualaikum, salam sejahtera, salam 1(one)Malaysia serta salam seluruh dunia.......

Menara Alor Setar adalah merupakan menara telekomunikasi. Ketinggiannya 165.5 meter dan pembinaanya melibatkan kos sebanyak 40 juta.

Menara ini merupakan mercu tanda Negeri Kedah Darul Aman dan merupakan pusat pelancongan utama.

Kemudahan yang disediakan adalah seperti ruang memerhati di aras 88 meter untuk membolehkan pengunjung menikmati panorama Bandaraya Alor Setar.

Rostoran berputar pula terletak di aras 94 meter. Bilik mesyuarat dan bilik seminar pada ketinggian 100 meter.

Aras tanah pula adalah merupakan panggung terbuka untuk penggiat seni kebudayaan, acara riadah dan ceramah keilmuan.




Khamis, 24 Mei 2012

Balek Johor Ziarah Emak

- See more at: http://www.helperblogger.com/2012/05/add-facebook-like-button-to-blogger.html#sthash.zt4521Ye.dpuf
Banyak pokok bunga ini hingga semerbak wanginya.
Assalammualaikum, salam sejahtera, salam 1(one)Malaysia serta salam seluruh dunia.......

Sempena Hari Ibu sempat juga saya balek ke Johor ziarah emak. Sudah berbulan-bulan merancang hendak balek akhirnya termakbul juga keinginan saya. Syukur Alhamdulilah.

Saya seronok sangat dapat balek dan menikmati keindahan taman sekeliling rumah emak saya. Banyak pokok-pokok bunga, ulam dan pokok buah.


Selasa, 22 Mei 2012

Selamat Menghadapi Peperiksaan Akhir Sesi Januari-Jun 2012 IKM

- See more at: http://www.helperblogger.com/2012/05/add-facebook-like-button-to-blogger.html#sthash.zt4521Ye.dpuf
Fikir habis-habis...Jangan menyesal kemudian
Selamat menghadapi Peperiksaan Akhir Sesi Januari-Jun 2012 kepada semua Pelajar Institut Kemahiran MARA seluruh Malaysia.

Peperiksaan akhir bermula dari 21hb. Mei, 2012 dan berakhir pada 7hb. Jun 2012 bagi Institut Kemahiran MARA Alor Setar dan yang selaras dengan program yang ada di IKMAS ini.

Ingat pesanan saya minggu lepas. Jangan meniru semasa peperiksaan, kalau tertangkap buruk padahnya.



Isnin, 21 Mei 2012

Pantun Mengundang Ke Majlis. Selamat Bahagia!

- See more at: http://www.helperblogger.com/2012/05/add-facebook-like-button-to-blogger.html#sthash.zt4521Ye.dpuf
Assalammualaikum, salam sejahtera, salam 1(one)Malaysia serta salam seluruh dunia.......

Beras kunyit kami taburi;
Air mawar direnjis wangi;
Berkembang kasih menabur budi;
Undangan kami setulus hati.

Ahad, 20 Mei 2012

Tembikar Sayong

- See more at: http://www.helperblogger.com/2012/05/add-facebook-like-button-to-blogger.html#sthash.zt4521Ye.dpuf
Assalammualaikum, salam sejahtera, salam 1(one)Malaysia serta salam seluruh dunia.......

Dikenali juga sebagai Labu Sayong. Asalnya ia berfungsi sebagai tempat menyimpan air. Nama Sayong diambil bersempena nama Kampung Sayong, Kuala Kangsar, Perak Darul Ridzuan, Malaysia, tempat perusahaan tembikar tersebut.

Hari ini rekabentuk tembikar sayung telah dipelbagaikan kegunaanya seperti  kaki lampu, pasu hiasan, cenderahati dan lain-lain lagi.

Motif dan warna juga telah dipelbagaikan mengikut kegunaan supaya lebih menarik dan nampak lebih ekslusif.

Khamis, 17 Mei 2012

Bengkel Batik IKBN

- See more at: http://www.helperblogger.com/2012/05/add-facebook-like-button-to-blogger.html#sthash.zt4521Ye.dpuf
Assalammualaikum, salam sejahtera, salam 1(one)Malaysia serta salam seluruh dunia.......
Pemidang batik

Terima kasih kepada Jojo dan Along kerana memberikan ilmu pengetahuan berkaitan dengan batik dan membenarkan saya mengambil gambar-gambar ini sebagai rujukan.

Saya harap suatu hari nanti akan dapat juga belajar rekabentuk dan mencanting batik dengan anda.

Semuga ilmu yang anda berikan mendapat keberkatan kepada semua pihak.




Rabu, 16 Mei 2012

Pusat Membeli-Belah Bukit Bunga

- See more at: http://www.helperblogger.com/2012/05/add-facebook-like-button-to-blogger.html#sthash.zt4521Ye.dpuf
Assalammualaikum, salam sejahtera, salam 1(one)Malaysia serta salam seluruh dunia.......

Pusat membeli-belah Bukit Bunga yang terletak di sempadan Malaysia-Thailand adalah terletak di Kampung Bukit Bunga Kelantan. Terletak di pinggir Lebuhraya Timur-Barat, 30 kilometer dari Pekan Tanah Merah . Pusat membeli-belah ini menjadi tumpuan pembeli terutamanya pada musim cuti sekolah kerana  membeli buahtangan dalam perjalanan pulang semula dari ziarah kampung halaman.
Buah tangan yang boleh dibeli disini ialah hasil buatan Malaysia dan Thailand seperti makanan ringan, periok belanga, buah-buahan,  pakaian dan lain-lain lagi

Selamat Hari Guru

- See more at: http://www.helperblogger.com/2012/05/add-facebook-like-button-to-blogger.html#sthash.zt4521Ye.dpuf
Assalammualaikum, salam sejahtera, salam 1(one)Malaysia serta salam seluruh dunia.......

Selamat Hari Guru kepada semua guru walau dimana jua anda berada. Anda semua ibarat lilin, menerangi alam semesta, bagai penyuluh dalam kegelapan tapi dirimu terbakar sendiri. Semuga anda semua dapat berbakti tidak mengira waktu dan penat lelah. Semuga segala rintangan dapat diatasi dengan penuh hikmah dan kebijaksanaan.

Selasa, 15 Mei 2012

Banjaran Titiwangsa

- See more at: http://www.helperblogger.com/2012/05/add-facebook-like-button-to-blogger.html#sthash.zt4521Ye.dpuf
Assalammualaikum, salam sejahtera, salam 1(one)Malaysia serta salam seluruh dunia.......


Banjaran Titiwangsa adalah sebagai tulang belakang Semenanjung Malaysia yang dikenali juga sebagai Banjaran Besar. Ia merentasi dari Selatan Thailand (Nan-Uttaradit) hingga Selatan Malaysia (Bentong-Raub).

Panjangnya adalah 480 kilometer dari Utara ke Selatan Malaysia.

Pemandang Banjaran Titiwangsa adalah pada kedudukan nombor 4 pada Lebuhraya Timur-Barat





Lebuhraya Timur-Barat

- See more at: http://www.helperblogger.com/2012/05/add-facebook-like-button-to-blogger.html#sthash.zt4521Ye.dpuf
Assalammualaikum, salam sejahtera, salam 1(one)Malaysia serta salam seluruh dunia.......


Sempena Hari Ibu pulang ke kampong ziarah ibu mertua di Tanah Merah Kelantan, dari Alor Setar Kedah melalui Lebuhraya Timur Barat. Ia adalah merupakan laluan Persekutuan yang menghubungkan Gerik Perak dengan Jeli Kelantan. 

Lebuhraya ini panjangnya 123 kilometer melibatkan 61kilometer bagi negeri Perak dan selebihnya bagi negeri Kelantan. Mengikut sejarah, Lebuhraya Timur Barat ini mula dibina pada tahun 1967 namun sering terganggu gara-gara angkara Komunis, Darurat Kedua antara tahun 1967-1989. Pengguna Lebuhraya hanya dibenarkan melalui lebuh raya ini hanya waktu siang dan dibawah kawalan ketat pihak tentera.

Isnin, 14 Mei 2012

Padang Besar

- See more at: http://www.helperblogger.com/2012/05/add-facebook-like-button-to-blogger.html#sthash.zt4521Ye.dpuf
Assalammualaikum, salam sejahtera, salam 1(one)Malaysia serta salam seluruh dunia.......

Sebelum sampai ke Padang Besar, Perlis Indrakayangan, dalam perjalanan, tengok pemandangan berhampiran Padang Besar dahulu.

Ini sahaja yang dapat disiarkan kerana sesetengah gambar rosak kerana gambar diambil dari dalam bas, hujan pula renyai-renyai dan jalan pula beralun menyebabkan duduk dalam keadaan bergoncang.

Dalam hati..Ooo..Padanlah dipanggil Padang Besar...Macam ada Padang Besar....

Ahad, 13 Mei 2012

Selamat Hari Ibu 2012

- See more at: http://www.helperblogger.com/2012/05/add-facebook-like-button-to-blogger.html#sthash.zt4521Ye.dpuf
Assalammualaikum, salam sejahtera, salam 1(one)Malaysia serta salam seluruh dunia.......

Selamat Hari Ibu kepada semua ibu-ibu di Malaysia yang jatuh pada hari ini 13hb. Mei 2012. Selamat Hari Ibu juga kepada semua ibu-ibu di mana jua berada. Semuga bersempena dengan hari ibu ini, semua ibu-ibu lebih perihatin terhadap anak-anak dari segi kasih sayang, keselamatan, kesihatan, pendidikan dan pencapaian anak-anak dalam mengharungi hidup yang lebih mencabar dewasa ini. Kasih sayang ibu sepanjang hayat dan tangan ibu yang menghayun buyaian juga mampu mengoncang dunia.

Kepada anak-anak pula, hendaklah lebih bersemangat, jangan cepat mengaku kalah dan fahamilah inspirasi Agama, Ibu-bapa, Bangsa dan Negara.

 http://Petuapaje.blogspot.com

Sabtu, 12 Mei 2012

Bunga Di Taman Ku

- See more at: http://www.helperblogger.com/2012/05/add-facebook-like-button-to-blogger.html#sthash.zt4521Ye.dpuf
Assalammualaikum, salam sejahtera, salam 1(one)Malaysia serta salam seluruh dunia.......

Saya pun tak tahu nama bunga ini. Tapi saya kata tergolong dalam kumpulan bunga Laily. Bila pokoknya macam hendak mati, saya kerat semua batangnya.

Sudah sebulan, biasanya tak keluar semula lagi daun. Alamak! Mati ke?

Lepas itu tengok-tengok keluar kuntum bunga. Esok paginya...oh!   canteknya..Rasa seronok sangat..

Bila bunga layu, baru berdaun semula........

Jumaat, 11 Mei 2012

Apa Hendak Dibeli?

- See more at: http://www.helperblogger.com/2012/05/add-facebook-like-button-to-blogger.html#sthash.zt4521Ye.dpuf
Assalammualaikum, salam sejahtera, salam 1(one)Malaysia serta salam seluruh dunia.......

Ada yang ajak pergi ke Padang Besar lagi....He he he nak beli apa ya? Nak makan apa ye? Kalau saya pergi ke sana nak beli dompet dari kulit ikan pari, beli bunga orkid, minyak wangi dan makan-makan. Itu sahaja...
Murah ke...keronsang di Padang Besar....Murah...

Joint Churp-Churp.Kongsi Cerita Di FB Dan Twit Dapat Duit

- See more at: http://www.helperblogger.com/2012/05/add-facebook-like-button-to-blogger.html#sthash.zt4521Ye.dpuf
Assalammualaikum, salam sejahtera, salam 1(one)Malaysia serta salam seluruh dunia.......
campaign image
Klik link di bawah untuk joint Churp-Churp
Over 50 million people in Asia are getting the latest updates from #ChurpChurp! Don't miss out on the fun here!/just via facebook/twitter...get rewar

http://Petuapaje.blogspot.com

Khamis, 10 Mei 2012

Mari Belajar Mencanting Batik

- See more at: http://www.helperblogger.com/2012/05/add-facebook-like-button-to-blogger.html#sthash.zt4521Ye.dpuf
Assalammualaikum, salam sejahtera, salam 1(one)Malaysia serta salam seluruh dunia.......

Bahan untuk membuat batik
Mari kita belajar mencanting batik. Saya pun sebenarnya tidaklah pandai dan mahir mencorak dan mencanting. Namun ingin berkongsi sedikit ilmu pengetahuan yang ada supaya anda boleh mempelajarinya serba sedikit jika berminat. Manalah tau...anda rupanya mempunyai bakat  dan daya kreativiti yang tinggi dalam membatik.


Di Malaysia batik dihasilkan melalui beberapa teknik dan proses. Setiap teknik mempunyai cara dan identiti tersendiri. Teknik batik yang biasa dihasilkan ialah Batik Blok, Batik Skrin dan yang paling popular ialah Batik Canting.

Rabu, 9 Mei 2012

Bunga Orkid Padang Besar

- See more at: http://www.helperblogger.com/2012/05/add-facebook-like-button-to-blogger.html#sthash.zt4521Ye.dpuf
Assalammualaikum, salam sejahtera, salam 1(one)Malaysia serta salam seluruh dunia.......

Setiap kali ke Padang Besar Sempadan Thailand mesti pergi ke tempat penjual bunga orkid. Canteknya....

Setiap kali ke sana mesti beli pokok bunga orkid. Masaalahnya ...pokok bunga yang di jaga tak menjadi sebab tidak disembur dengan baja.

Kali ini lebih bersemangat. Sudah beli baja dan jiran beri pokok orkid tu nampaknya semakin subur.

Konon nak tambah koleksi...tapi mana penjualnya...Tunggu, tungu tidak juga menjelma....

Selasa, 8 Mei 2012

Karnival Kerjaya & Keusahawanan UUM 2012/Pelancaran Gerakan Pengguna Siswa Peringkat Negeri Kedah

- See more at: http://www.helperblogger.com/2012/05/add-facebook-like-button-to-blogger.html#sthash.zt4521Ye.dpuf
Assalammualaikum, salam sejahtera, salam 1(one)Malaysia serta salam seluruh dunia.......

40 orang ahli Gerakan Pengguna Siswa Institut Kemahiran MARA Alor Setar telah menghadiri Karnival Kerjaya & Keusahawanan 2012 di Universiti Utara Malaysia yang bertemakan Transformasi
Kerja 1Malaysia. 40 firma terlibat menjayakan karnival tersebut.

Di antara ajenda karnival tersebut ialah Perasmian Karnival Kerjaya & Keusahawanan, Pelancaran Menu Rakyat 1Malaysia(MR1M) dan Pelancaran Gerakan Pengguna Siswa Peringkat Negeri Kedah yang telah dilancarkan oleh Yang Berhormat Dato' Sri Ismail Sabri bin Yaakob, Menteri Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan.

Isnin, 7 Mei 2012

Buat Jeruk Maman Pencicah Ikan Bakar

- See more at: http://www.helperblogger.com/2012/05/add-facebook-like-button-to-blogger.html#sthash.zt4521Ye.dpuf
Assalammualaikum, salam sejahtera, salam 1(one)Malaysia serta salam seluruh dunia.......

Perkara pertama sebelum membuat jeruk maman ialah kenal pokok maman. Pokok maman berbunga kecil warna biru dan buahnya macam kacang tapi kecil sahaja lebih kurang sebesar lidi mancis. Perhatikan betul-betul daun pokok tersebut untuk kepastian.

Ambil bahagian pucuk maman, basuh untuk membersihkannya kemudian jemur sekejap supaya ia layu.

Lepas itu masukkan kedalam mangkuk, masukan air, nasi sejuk dan garam secukup rasa.


Ahad, 6 Mei 2012

Hadiah Kepada Atlet Karnival Sukan MARA Kedah 2012

- See more at: http://www.helperblogger.com/2012/05/add-facebook-like-button-to-blogger.html#sthash.zt4521Ye.dpuf
Assalammualaikum, salam sejahtera, salam 1(one)Malaysia serta salam seluruh dunia.......

Tarikh: 29hb. April, 2012
Tempat: Bilik Taklimat Institut Kemahiran MARA Alor Setar
Masa: Tengahari

Jamuan makan meraikan ahli sukan dan dapat pula cuti tanpa rekod selama 2 hari...Kami top 10 walaupun tidak ada padang dan dewan.

Best! Best! Bertambah semangat..Tahun hadapan mesti ramai yang ingin menyertainya sebab berbaloi juga bila tinggalkan anak/suami/isteri bila dapat makan free...Lauk sedap..nasi pun sedap...Teramat sedap bila freeeeee....

Sampai tidak sempat saya hendak ambil gambar...sedap! bak kata...sampai mak mertua lalu dibelakang tak sedar...


 http://Petuapaje.blogspot.com

Yes! Dapat Tawaran Belajar Di Twintech

- See more at: http://www.helperblogger.com/2012/05/add-facebook-like-button-to-blogger.html#sthash.zt4521Ye.dpuf
Assalammualaikum, salam sejahtera, salam 1(one)Malaysia serta salam seluruh dunia.......

Tarikh: 3hb. Mei, 2012
Tempat: Bilik taklimat Institut Kemahiran MARA Alor Setar

Taklimat Pensyarah dari Twintech International University College Of Technology telah diadakan untuk memberi penjelasan tentang kerjaya Akitek disamping Program Akitekture yang diadakan di Universiti tersebut.

Sehubungan dengan itu 15 orang pelajar Program Senibina IKMAS mendapat tawaran belajar pengambilan semester Januari 2013 di Twintech.

Sabtu, 5 Mei 2012

Dapat 5 kali Iklan 4 Produk Berbayar

- See more at: http://www.helperblogger.com/2012/05/add-facebook-like-button-to-blogger.html#sthash.zt4521Ye.dpuf
Assalammualaikum, salam sejahtera, salam 1(one)Malaysia serta salam seluruh dunia.......

 Kempen CPC
NAMA KEMPEN
BLOG
KAO Laurier Perfect Comfort CPC
Petuapaje.blogspot.com
VW Polo Sedan Launch   (Phase 2) CPC
Petuapaje.blogspot.com
Red FM Relaunch
Petuapaje.blogspot.com
Red FM Relaunch
Petuapaje.blogspot.com
Maxis Q4 Prepaid Data Roaming Year End
Petuapaje.blogspot.com

Terima kasih Nuffnang...Sudah 7 bulan berblogging...dan sudah dapat 5 kali iklan, 4 produk,  biarapun kempen CPC, cukup mengujakan aku untuk terus berblogging. Yang penting paparan iklan tersebut diletakkan di dalam blog aku itu berbayar. Bak kata pepatah Melayu...sedikit-sedikit lama-lama jadi bukit...

Jumaat, 4 Mei 2012

Gok Arang

- See more at: http://www.helperblogger.com/2012/05/add-facebook-like-button-to-blogger.html#sthash.zt4521Ye.dpuf
Assalammualaikum, salam sejahtera, salam 1(one)Malaysia serta salam seluruh dunia.......

Apa benda ni? Ini tempat pembakaran. Oh! Gok Arang (furnace). Boleh juga digunakan untuk pembakaran lain seperti pembakaran batu bata.

Saya tidak hairan tentang gok ini kerana sebelum ini telah lihat "furnace" di kilang pembuatan batu-bata dan kilang pembuatan tembikar.

Saya hairan kenapa ia berada ditempat tersebut di Pusat Peranginan Jeti Sungai Merbok. Gok tersebut tidak digunakan sebaliknya hanya sebagai pertunjukkan sahaja sebab tidak ada kesan berlakunya pembakaran.

Khamis, 3 Mei 2012

deCarlo great pizza and kebab deal.

- See more at: http://www.helperblogger.com/2012/05/add-facebook-like-button-to-blogger.html#sthash.zt4521Ye.dpuf Assalammualaikum, salam sejahtera, salam 1(one)Malaysia serta salam seluruh dunia.......


Indulge in pizzas and kebabs at Pizza de Carlo.

MAD Deal of the day: Get a 4-person meal from Pizza de Carlo at RM39.90 instead of RM86.80. [55% off]

Eating out, as many would know is not a cheap affair; getting great food would easily pile on the dollars. Get two authentic Italian pizzas and two doner kebabs, making this a filling and satisfying meal for 4 at Pizza de Carlo.



campaign image
Choose from a wide variety of flavours from #deCarlo for their great pizza and kebab deal.

http://Petuapaje.blogspot.com

Grab #bonnieJo heels from @HiShopMY

- See more at: http://www.helperblogger.com/2012/05/add-facebook-like-button-to-blogger.html#sthash.zt4521Ye.dpuf Assalammualaikum, salam sejahtera, salam 1(one)Malaysia serta salam seluruh dunia.......

bonnie Jo - Affordable, comfortable and fashionable heels!

campaign image
HiShop Deal of the Day: Get bonnie-Jo heels at 40% off!

oi leng mm oi meng, that's Cantonese and it loosely translates to "ladies wanting to be pretty, at the cost of (sometimes excruciating) pain". Let this saying be a thing of the past with uber-comfy shoes from bonnie-Jo. Not only are they comfortable, they are fashionable and affordable too.

Grab #bonnieJo heels from @HiShopMY. Comfortable heels for whole-day walking in the malls. Perfect addition to my collection.

http://Petuapaje.blogspot.com

Bright and happy colours for a great day ahead

- See more at: http://www.helperblogger.com/2012/05/add-facebook-like-button-to-blogger.html#sthash.zt4521Ye.dpuf Assalammualaikum, salam sejahtera, salam 1(one)Malaysia serta salam seluruh dunia.......

Get funky colourful, homegrown clothing!

campaign image
HiShop Deal - Get Variante clothing at 80% off!

Malaysian designers are making waves both locally and internationally. A new brand is on the block, and its now available at HiShop. Variante offers funky colours for a fun girls' day out.

Bright and happy colours for a great day ahead from #Variante, now available at @HiShopMY.

http://Petuapaje.blogspot.com

#BHPC watches to choose from @HiShopMY's online shop.

- See more at: http://www.helperblogger.com/2012/05/add-facebook-like-button-to-blogger.html#sthash.zt4521Ye.dpuf Assalammualaikum, salam sejahtera, salam 1(one)Malaysia serta salam seluruh dunia.......

campaign imageKeep time with Beverly Hills Polo Club watches.



HiShop Deal: Get Beverly Hills Polo Club watches at 70% off.

Beverly Hills Polo Club watches are timeless, fashionable and suit every occasion. Choose from a wide variety of watches available to suit your style.

There's a wide variety of #BHPC watches to choose from @HiShopMY's online shop.


http://Petuapaje.blogspot.com

FatFreeFryer which cooks foods using hot air and infrared rays.

- See more at: http://www.helperblogger.com/2012/05/add-facebook-like-button-to-blogger.html#sthash.zt4521Ye.dpuf
Assalammualaikum, salam sejahtera, salam 1(one)Malaysia serta salam seluruh dunia.......

Leave the guilt behind when you snack on fried foods.

MAD Deal of the day: Get a Princess Fat Free Fryer at RM455 instead of RM569. {20% off]

Fingers have long been pointed at fried foods as one of the causes of obesity. Get Princess' Fat Free Fryer which uses a mix of hot air and infrared to get your snacks fried just the way you love them, without the risk of putting on a few pounds.

Go healthy with Princess' #FatFreeFryer which cooks foods using hot air and infrared rays.

http://Petuapaje.blogspot.com

Jana Pendapat Sambil Facebook Dan Twiter

- See more at: http://www.helperblogger.com/2012/05/add-facebook-like-button-to-blogger.html#sthash.zt4521Ye.dpuf
Assalammualaikum, salam sejahtera, salam 1(one)Malaysia serta salam seluruh dunia.......

DISCOVER, SHARE AND EARN

Welcome to Churp Churp, the community for social media addicts just like you!


Sambil bersembang dengan kawan dalam laman sosial facebook dan twiter, jana pendapatan, dapatkan makluman dan berkempen untuk tambah pendapat secara senyap siang dan malam. Mudah sahaja, klik link dibawah dan sign up sebagai ahli. Percuma keahlian seumur hidup.
Over 50 million people in Asia are getting the latest updates from #ChurpChurp! Don't miss out on the fun here!/just via facebook/twitter...get rewar


http://Petuapaje.blogspot.com

Rabu, 2 Mei 2012

Temuduga Terbuka Pelbagai Tred/Jawatan Dalam Sektor Pembinaan

- See more at: http://www.helperblogger.com/2012/05/add-facebook-like-button-to-blogger.html#sthash.zt4521Ye.dpuf
Assalammualaikum, salam sejahtera, salam 1(one)Malaysia serta salam seluruh dunia.......


Kawan di ABM minta tolong war-warkan....Temuduga Terbuka Jawatan Kosong


Jawatan : Pelbagai tred/jawatan dalam sektor pembinaanTempat : Bilik Temuduga ABM Utara, Sintok, Kedah.Tarikh : 08 Mei 2012 (Selasa)Masa : 9.00 pagi
kepada bekas-bekas pelatih ABM Utara dan sesiapa sahaja yang terlibat dalam sektor pembinaan dan yang berminat untuk mengisi segala jawatan yang ada, sila hadir untuk sesi temuduga tersebut. Untuk keterangan lanjut, boleh hubungi di talian hotline ABM Utara 04-9242200




 http://Petuapaje.blogspot.com

Kerja Dalam Taman Bougernvilla

- See more at: http://www.helperblogger.com/2012/05/add-facebook-like-button-to-blogger.html#sthash.zt4521Ye.dpuf
Assalammualaikum, salam sejahtera, salam 1(one)Malaysia serta salam seluruh dunia.......

Dulu, 15 tahun dahulu mula-mula sampai ke tempat ini. Alamak! sempitnya. Nak pakir kereta pun tiada tempat.

Satu hari bekerja di tempat ini macam duduk dalam penjara. Itu dahulu....masa baru-baru sampai. Lama kelamaan tentu semakin lama kita duduk pada sesuatu tempat itu kita semakin suka.

Sehari ke sehari tentu sedikit demi sedikit perubahan dilaksanakan. Lama kelamaan tempat itu akhirnya bertambah cantek, kemas dan selesa.


Selasa, 1 Mei 2012

Projek Loji Pengolahan Kumbahan Sistem Pam "Extend Aerated"

- See more at: http://www.helperblogger.com/2012/05/add-facebook-like-button-to-blogger.html#sthash.zt4521Ye.dpuf
Assalammualaikum, salam sejahtera, salam 1(one)Malaysia serta salam seluruh dunia.......
Tangki menggunakan bahan fiberglass


Kawasan perumahan bertambah bermakna bahan buangan najis dari rumah kediaman juga bertambah. Oleh itu loji pengolahan kumbahan juga perlu ditambah keupayaannya memproses bahan buangan.

Sistem sedia ada juga telah dipertingkatkan supaya lebih cekap dan mengambila kira juga supaya pencemaran alam sekitar dapat dikurangkan.



Jangan Lepaskan Peluang.....Bertindak!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...