uD_oGQvuuFIHGuZIYcQOjRhf5n8

Mari kita berkongsi pengalaman,ilmu pengetahuan, gambar, video dan apa sahaja yang terfikir.....

Cara mudah, alaf kini...global

Saturday 17 November 2012

Malware Punya Pasal Sudah Tiada

- See more at: http://www.helperblogger.com/2012/05/add-facebook-like-button-to-blogger.html#sthash.zt4521Ye.dpuf
Assalammualaikum, salam sejahtera, salam 1(one)Malaysia serta salam seluruh dunia.......

Ingatkan blog kena "hacked" atau pun  kena "vairus". Rupanya itulah yang dikatakan "malware". Alat tambahan blogspot.ping itu memang saya tambahkan dalam blog saya. "Script" blogspot.ping tersebut telah lama dimasukkan ke dalam "HTML" bertujuan untuk meningkatkan rating carian pelawat. Hairannya mengapa ia menjadi begitu dalam masa dua tiga minggu ini. Iaitu, bila carian blog saya, tidak semena-mena ia ke blogspot.ping. Keadaan ini amat mengganggu saya untuk melihat sendiri paparan blog. Saya tahu pelawat blog saya juga terganggu dengan yang dikatakan "malware" ini.

Keadaan tersebut telah berlarutan dalam dua tiga minggu kerana kesuntukan masa untuk mencari punca dan penyelesaiannya. Cuti beberapa hari ini saya menafaatkan untuk berfikir dan mencari penyelesaiannya. Syukur Alhamdulillah, dalam masa tiga jam, saya telah dapat menyelesaikannya sendiri dengan bantuan "web master tool".

Dek kerana "malware" ini, masalah tak selesai lagi,  suami hendak pergi operasi malam, saya buat tak tahu sahaja....Sorry lah bang! Sebelum ini malware, lepas ini ware, ware, ware je lah bang...Ha ha ha...

Semuga lepas ini pelawat yang hendak mencari maklumat di blog saya sudah tidah terganggu lagi.

http://Petuapaje.blogspot.com

No comments:

Jangan Lepaskan Peluang.....Bertindak!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...