uD_oGQvuuFIHGuZIYcQOjRhf5n8

Mari kita berkongsi pengalaman,ilmu pengetahuan, gambar, video dan apa sahaja yang terfikir.....

Cara mudah, alaf kini...global

Sunday 11 November 2012

Spam, Virus Dan Hacked Lumpukkan Pelawat Layari Blog

- See more at: http://www.helperblogger.com/2012/05/add-facebook-like-button-to-blogger.html#sthash.zt4521Ye.dpuf
Assalammualaikum, salam sejahtera, salam 1(one)Malaysia serta salam seluruh dunia.......

Bila blog sedang meningkat tahap di carian sesawang internet, hati semakin teruja untuk menulis. Bagaimana perasaan bila blog sendiri diserang "hacked" untuk melumpuhkan carian pelawat? Mesti terasa, betapalah kita ini boleh dan masih dikawal oleh orang lain. Ya, "hacked" itu kadang-kadang menguji juga sejauh mana keupayaan kita menguasai penggunaan sesawang internet.

Aku pula bernasib baik, tidaklah sampai membuatkan sakit jantung kerana kebetulan peringkat awal blog kena hacked, kebanyakkan masa tidak ada ruang yang banyak untuk menulis kerana bertugas di luar kawasan. Masa yang terluang membuatkan kita mencari-cari sebab musabab yang menyebabkan berlakunya situasi demikian.

Kesimpulannya ada masa dan ketika kita perlu membuat penetapan semula terhadap program carian laman web dan jangan lupa juga selalu tingkatkan tahap pencegahan antivirus.

Kepada pelawat yang terganggu semasa cuba melayari blog dalam tempoh satu minggu dua ini, maafkan aku kerana di atas kelalain, tiada peka dan kedaifan dalam penggunaan teknologi komunikasi. Harap-harap selepas ini tahap carian blog aku di sesawang internet semakin meningkat. Bila meningkat semula, erapakah pula harga blog aku di pasaran?

http://Petuapaje.blogspot.com

No comments:

Jangan Lepaskan Peluang.....Bertindak!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...