uD_oGQvuuFIHGuZIYcQOjRhf5n8

Mari kita berkongsi pengalaman,ilmu pengetahuan, gambar, video dan apa sahaja yang terfikir.....

Cara mudah, alaf kini...global

Saturday 10 March 2012

Ungul/Bodoh

- See more at: http://www.helperblogger.com/2012/05/add-facebook-like-button-to-blogger.html#sthash.zt4521Ye.dpuf
Assalammualaikum, salam sejahtera, salam 1(one)Malaysia serta salam seluruh dunia.......

Malam tadi sedang menaip post baru, kadang-kadang tak yakin pasal ejaan. Jadi saya selalulah tanya anak-anak. Perkataan yang hendak dieja ialah unggul, tapi saya sudah taip ungul. Jadi saya tanya anak macam mana hendak eja perkataan unggul itu. Anak saya pun sebut UNGGUL.


Saya pun cakap lah saya sudah tereja UNGUL. Saya pun cakap dengan anak, Dalam Bahasa Banjar UNGUL itu maksudnya BODOH. Anak saya apa lagi, ketawa berdekah-dekah, terlentuk-lentuk badan.

Ungul-ungulan - bodoh-bodoh

he he he sekian terima kasih....Wassalam

 http://Petuapaje.blogspot.com

No comments:

Jangan Lepaskan Peluang.....Bertindak!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...