uD_oGQvuuFIHGuZIYcQOjRhf5n8

Mari kita berkongsi pengalaman,ilmu pengetahuan, gambar, video dan apa sahaja yang terfikir.....

Cara mudah, alaf kini...global

Sunday 19 February 2012

Free Counter - Letakkan Pembilang Pelawat Sebelum Siarkan Blok

- See more at: http://www.helperblogger.com/2012/05/add-facebook-like-button-to-blogger.html#sthash.zt4521Ye.dpuf
Assalammualaikum dan salam sejahtera.......


Pageviews today
28
Pageviews yesterday
43
Pageviews last month
1,929
Pageviews all time history
5,432
Pembilang Pelawat: 000000231


Kepada yang baharu hendak memulakan membuat blok....saya nasihatkan ...masukkan pembilang pelawat sebelum siarkan blok kepada umum. Sebab-sebabnya adalah seperti berikut:
Pembilang pelawat dapat merekodkan bilangan pelawat sebenar yang melawat blok kita. kalau tidak! Jadilah macam saya...sudah empat bulan menyiarkan blok baharulah meletakkan pembilang pelawat. Bilangan pelawat sebenar tidak selari dengan rekod pembilang.

Contohnya saya tunjukkan statistik pada 19hb. Februari, 2012 jam 6.00 petang adalah seperti tertera dalam statistik di atas. Statistik tersebut menunjukkan jumlah pelawat blok saya sebenar adalah seramai 5, 432 orang.

Dalam pada masa yang sama, pembilan pelawat yang saya masukkan setelah empat bulan blog saya siarkan, pada tarikh dan waktu yang sama pula menunjukkan seramai 230 orang sahaja.

Semuga contoh ini menjadi panduan kepada sesiapa sahaja yang hendak memulakan membuat blog. Jika ada sesiapa yang pandai nak bagi jumlah pelawat pada statistik dan pembilang pelawat selaras, bagi tahu saya jika sudi...He he he...Nak "trial and Error" lambat....

 http://Petuapaje.blogspot.com

No comments:

Jangan Lepaskan Peluang.....Bertindak!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...