uD_oGQvuuFIHGuZIYcQOjRhf5n8

Mari kita berkongsi pengalaman,ilmu pengetahuan, gambar, video dan apa sahaja yang terfikir.....

Cara mudah, alaf kini...global

Wednesday 29 February 2012

Motif Batik Terap Menggunakan Keratan Ubi Kentang

- See more at: http://www.helperblogger.com/2012/05/add-facebook-like-button-to-blogger.html#sthash.zt4521Ye.dpuf
Assalammualaikum, salam sejahtera, salam 1(one)Malaysia serta seluruh dunia.......

Hujung minggu jika tidak ada aktiviti di luar bersama keluarga, boleh buat aktiviti rekaan motif batik tekap menggunakan keratan ubi kentang.

Saya cadangkan iktiviti ini kepada anak. Dia pun setuju dan nampak seronok sebab tidak pernah buat corak menggunakan tekap keratan ubi kentang.

Disamping itu boleh juga mencungkil bakat seni rekaan anak-anak manalah tau anak-anak kita itu berbakat dalam bidang senireka. Bolehlah kita dan anak-anak membuat jurusan pilihan untuk melanjutkan pelajaran dalam bidang yang berkaitan. 

Bidang-bidang tersebut contohnya ialah senireka grafik, rekabentuk industri, senibina, rekabentuk corak batik dan macam-macam lagi senireka yang memerlukan anak-anak tempatan maju dalam bidang demikian.





Di sini contohnya saya sudah buat dua corak keratan ubi kentang tersebut. Kita biarkan anak-anak mencorakkan motif tersebut untuk melihat kreativiti mereka untuk menilai bakat mereka.

Anda mahu masa yang berkualiti bersama keluarga anda di hujung minggu ? Jadikan aktiviti ini sebagai aktiviti sampingan bersama keluarga anda.....


 http://Petuapaje.blogspot.com

No comments:

Jangan Lepaskan Peluang.....Bertindak!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...