uD_oGQvuuFIHGuZIYcQOjRhf5n8

Mari kita berkongsi pengalaman,ilmu pengetahuan, gambar, video dan apa sahaja yang terfikir.....

Cara mudah, alaf kini...global

Wednesday 11 April 2012

Amaran Tsunami Sekitar Pantai Perak, Kedah, Perlis dan Pulau Pinang

- See more at: http://www.helperblogger.com/2012/05/add-facebook-like-button-to-blogger.html#sthash.zt4521Ye.dpuf
Assalammualaikum, salam sejahtera, salam 1(one)Malaysia serta salam seluruh dunia.......


Ekoran berlakunya gempa bumi di Acheh 8.9 Ritcher, penduduk yang berada di sekitar pantai dikehendaki berada dalam keadaan berjaga-jaga.

Semasa berbaring-baring jam 4.30 petang tadi memang terasa bergegar-gegar. Saya kejutkan suami yang sedang tidur. Dia kata tidak terasa pun. Katanya saya bermimpi kot! Kalau mimpi ular masuk ke dalam rumah beritahu katanya ha ha ha.......

Beberapa minit kemudian bergegar lagi...Rumah bergoyang, lantai rumah macam berlaku tekanan dan regangan sisi.

Tadi suami kata tidak, jadi saya letakkan tangan di atas dada dan perut kot dada saya yang bergoncang..Tidak juga..Saya pun kehairanan hinggalah berita disiarkan.



Suami pun sudah mengakui bencana tadi dan kawan-kawan pun ada sms memberitahu supaya berjaga-jaga....

Dapatkan maklumat data gempa bumi di www.globalIncidentMap.com

 http://Petuapaje.blogspot.com

No comments:

Jangan Lepaskan Peluang.....Bertindak!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...