uD_oGQvuuFIHGuZIYcQOjRhf5n8

Mari kita berkongsi pengalaman,ilmu pengetahuan, gambar, video dan apa sahaja yang terfikir.....

Cara mudah, alaf kini...global

Thursday 26 April 2012

Makan Bunga Untuk Cantek

- See more at: http://www.helperblogger.com/2012/05/add-facebook-like-button-to-blogger.html#sthash.zt4521Ye.dpuf
Assalammualaikum, salam sejahtera, salam 1(one)Malaysia serta salam seluruh dunia.......
Seri Pagi. Boleh dimakan


Semua orang perempuan nak cantek kan? Saya syorkan makan bunga untuk kecantikan.

Pelakon Indonesia, pelakon handalan,seksi dan glamor, Suzzana yang berlakon dalam filem Sundal Bolong, makan bunga ros untuk cantek.

Jadi apa tunggu lagi! Saya cadangkan makan bunga Seri Pagi. Bila saya tanya kawan, dia kata bunga Telang.





Seri Pagi. Tidak boleh dimakan 

Biasanya bunga ini dicampur semasa memasak nasi kerabu. Warna nasi kerabu pun jadi warna biru..Nasi kerabu sedap dan berkhasiat. Seronok makan sebab dicampur dengan bunga dan hilangkan stress pula..


Hati-hati memilih bunga Seri Pagi. Perhatikan bentuk daunnya. Ada yang boleh dimakan dan yang lainnya untuk menjamu mata sahaja.



Bunga Jarum-jarum manis madunya
Apa kata kita makan bunga lain pula. Bunga jarum-jarum. Masa kanak-kanak saya suka hisap madu bunga jarum-jarum. Warnanya merah, cantek dan manis pula madunya. Tak percaya cuba hisap! Manis....

Apa kata jika kita gaul-gaul dengan nasi sebagai ulam .....Macam sedap je kan?


Hati-hati dengan cadangan saya ini...Kalau keracunan       saya tidak bertanggungjawab. Buat kajian dahulu sebelum makan...

Bunga Raya penghilang dahaga


Bunga Raya kalau hendak dibuat ulam tidak berapa sesuai kerana berlendir.

Ia sesuai dibuat perwarna air sirap. Air sirap jadi merah jambu...Bila minum..Hilang dahaga...hilang stress....


http://Petuapaje.blogspot.com

No comments:

Jangan Lepaskan Peluang.....Bertindak!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...