uD_oGQvuuFIHGuZIYcQOjRhf5n8

Mari kita berkongsi pengalaman,ilmu pengetahuan, gambar, video dan apa sahaja yang terfikir.....

Cara mudah, alaf kini...global

Monday 5 September 2011

Pulau Pinang dahulu kini dan masa hadapan

- See more at: http://www.helperblogger.com/2012/05/add-facebook-like-button-to-blogger.html#sthash.zt4521Ye.dpuf
Dahulu Pulau Pinang lenggang sahaja jika dibandingkan dengan keadaan sekarang ini. Cuba bandingkan gambar-gambar ini dengan keadaan sekarang. Tentunya sangat jauh berbeza. Sekarang ini Pulau Pinang telah maju membangun.




Jika kita pergi ke Pulau Pinang, kita akan lihat pembangunan dari segi projek perumahan. Rumah-rumah kediaman seperti sangkar burung dan diselangi dengan kediaman mencecah kos melebihi jutaan ringgit.Projek pelancungan mengamit pelancung datang untuk menginap tetapi adalah diluar kemampuan kita untuk merasainya.

Keadaan kehidupan di sana semakin terhimpit dengan arus pembangunan. Arus kemajuan terlalu cepat bergerak kehadapan sedangkan sebahagian dari penduduknya masih jauh ketinggalan dari segi pendidikan, kemahiran dan kemantapan modal insan
Di mana sahaja penomena ini akan berlaku andainya kita lalai untuk mempersiapkan diri dari segala aspek kehidupan. Oleh itu janganlah berundur untuk memajukan diri semuga senario ini berubah dimasa hadapan. Perubahan kejayaan tidak akan dapat dicapai dalam sekelip mata seperti silap mata tetapi hendaklah diusahakan tampa lelah dan jemu.
Tepuk dada tanya selera kemanakah hala tuju kita untuk merubah segalanya.




No comments:

Jangan Lepaskan Peluang.....Bertindak!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...