uD_oGQvuuFIHGuZIYcQOjRhf5n8

Mari kita berkongsi pengalaman,ilmu pengetahuan, gambar, video dan apa sahaja yang terfikir.....

Cara mudah, alaf kini...global

Wednesday 21 September 2011

Tidak hadir kerja/kelas

- See more at: http://www.helperblogger.com/2012/05/add-facebook-like-button-to-blogger.html#sthash.zt4521Ye.dpuf
 Terlebih dahulu saya ingin mengucapkan terima kasih banyak-banyak kepada pembaca blog saya. Terima kasih sekali lagi kerana sudi dan meluangkan masa untuk mengundi dalam poll yang saya sediakan bertajuk tentang ketidakhadiran sebelum dan selepas perayaan.

Di atas kajian /poll yang telah dijalankan didapati paling ramai tidak hadir kerja/kelas sebelum dan selepas Perayaan Hari Raya adalah disebabkan keinginan untuk berhari raya lebih lama dengan keluarga iaitu seramai 54.55%. 

27.27% tidak hadir adalah disebabkan kehabisan tiket. Sebab sakit dan ada kenduri pula adalah masing-masing seramai 9.09%

Pekerjaan atau mengutamakan pelajaran sepatutnya lebih diutamakan berbanding perasaan atau keinginan untuk berhariraya lebih lama dengan keluarga. Bebarapa faktor kemungkinan untuk berbuat demikian pada musim Perayaan Hariraya Aidil-Fitri yang baru lepas adalah kerana masing-masing bermastautin jauh diperantauan. Ini menyebabkan kita perlu rehat lebih lama untuk memulakan semula perjalanan demi menjaga keselamatan diri dan pihak pengguna lain di jalanraya. Saya pun duduk di rantau orang....faham...faham....

Faktor yang kedua adalah disebabkan kehabisan tiket. Ini juga boleh diterima kerana musim perayaan serentak dengan cuti persekolahan. Rata-rata kenderaan awam yang digunakan adalah keretaapi dan bas.

Faktor selebihnya adalah kerana sakit dan ada kenduri adalah sesuatu yang bukan dirancang oleh individu yang terlibat. 

Manalah tidak sakit...makan banyak sangat....cuba tiru macam saya....makan bila lapar...berhenti sebelum kenyang...Diet! Diet! Tapi hairan...diet pun dah naik 6kg...macam mana ni? Mana tidaknya...kurang exercaise...jangan risau...nanti saya buat calender untuk kecantikan dan kesihatan. Saya akan share dengan anda. Lepas itu lihat hasilnya....menjadi atau tidak..ha ha ha.

Masaalah kenduri? Bilang sama Mama and Papa. Buat kenduri semasa cuti....

No comments:

Jangan Lepaskan Peluang.....Bertindak!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...