uD_oGQvuuFIHGuZIYcQOjRhf5n8

Mari kita berkongsi pengalaman,ilmu pengetahuan, gambar, video dan apa sahaja yang terfikir.....

Cara mudah, alaf kini...global

Ahad, 11 Disember 2011

Ikan Duyung Pulau Marina Cantek Dan Gebu

- See more at: http://www.helperblogger.com/2012/05/add-facebook-like-button-to-blogger.html#sthash.zt4521Ye.dpuf

Jeti Pulau Pangkor
Ikan duyung? Betul ke ada? Ini kancerita dongeng sahaja…Memang benar ada ikan duyung. Aku sendiri tengok dengan dua biji mata ni














..Aku memang terpegun melihatnya buat pertama kali. Mengapa tidak terpegun! Bahagian badan dari pinggang ke bawah, macam ikan, bersisik-sisik. Sisiknya besar-besar, berkilat dan warna -warni macam kulit tiram yang bahagian sebelah dalam. Ala-ala mutiara dari laut dalam perairan sekitar Negara Jepun.
Pulau Pangkor
 Dari pinggang ke atas pula menyerupai manusia. Puteh gebu, cantek, rambut panjang mengurai macam dalam cerita P. Ramlee di mana pelakon Sarimah berlakon filem Jula -juli bintang tujuh. Badannya tidaklah kurus sangat dan tidak lah pula gemuk. Bak kata penyanyi Iwan dalam dangdutnya “yang sedang-sedang saja”. Ha ha ha….

Mungkin anda tidak percaya bila aku memuji-muji kecantikan ikan duyung tersebut selagi anda semua tidak melihat dengan mata kepala anda sendiri kan? 

Sanggup kah anda ke sana? Pastinya tempat tersebut jauh dari permastautinan anda. Memerlukan kesabaran dan kesungguhan untuk ke sana. Hanya orang-orang tertentu sahaja yang boleh kesana. Yang paling penting kocek anda penuh dengan duit. Kurang kurang perlu ada ribu –ribu kalau nak ajak keluarga. 
Macam mana? Masih kah berkeinginan kesana….he he he….


Kalau sayangkan duit, tengok sahaja gambar-gambar yang aku paparkan dalam blogpost aku ni. Bagaimana? Percayakan! Hebat!hebat!. Yang saya paling kagum ialah tentang pulau itu sendiri. Pulau Marina. Pulau buatan pulak tu. ….

Tiada ulasan:

Jangan Lepaskan Peluang.....Bertindak!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...