uD_oGQvuuFIHGuZIYcQOjRhf5n8

Mari kita berkongsi pengalaman,ilmu pengetahuan, gambar, video dan apa sahaja yang terfikir.....

Cara mudah, alaf kini...global

Khamis, 1 Disember 2011

Buat Kek Coklet Menggunakan Minyak

- See more at: http://www.helperblogger.com/2012/05/add-facebook-like-button-to-blogger.html#sthash.zt4521Ye.dpuf
Selamat Hari Jadi Ku......
Assalammualaikum....

Ha...ha...ha.....mengemas-ngemas buku-buku, tiba-tiba terselak helaian catitan membuat kek, resipi yang kawan saya beri lebih kurang sepuluh tahun lalu....

Memang dulu rajin juga buat kek coklet menggunakan resipi kawan saya Saliah...Memang sedap walaupun menggunakan minyak masak sahaja...kek itu lembab sahaja. Kalau anda cuba memang saya jamin sedap. Dia kata simpan dahulu 2 hari lagi jadi lembab kek tersebut.

Resipinya:
1      cawan minyak masak
1¼ cawan gula caster
4      biji telor
1      cawan susu segar
1      cawan air panas
2      cawan tepung naik sendiri
1      cawan serbuk koko

Cara-cara:
1. Campurkan minyak dan gula dan pukul
2. Masukkan telor dan pukul lagi
3. Masukkan selang seli dengan air panas, tepung dan koko berselang seli
4. Setelah siap, masukkan adunan ke dalam loyang yang sudah dilapik dengan kertas minyak
5. Bakar adunan di dalam oven

Ada masa, buatlah kek ini...sedap di makan bersama keluarga dan kawan-kawan....Jangan tak cuba ya...dah jadi...mai sikit nak rasa....

Sekian terima kasih..wassalam...

5 ulasan:

booja96 berkata...

mcm kenal je studio ni puan..hehehehehehe..

booja96 berkata...

puan wat party besday x jemput kitorg pon..cm knal je studio neh....

booja96 berkata...

=)

saedah berkata...

Tempat jatuh lagi ko kenang...ni kan pula tempat ko bercinta..kah kah kah..

booja96 berkata...

Ye ke puan...x lah..

Jangan Lepaskan Peluang.....Bertindak!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...